beantwoord

ICE trein op eindhoven centraal.

• 18 december 2019
  • 10 reacties
  • 347 Bekeken

zal een ice international een halte krijgen op station eindhoven? ik heb er gisteren 3 gezien, aangezien eindhoven een vrij druk station is.

icon

Beste antwoord door Momo 18 december 2019, 08:46

ICE reed gister een tijdje via een andere route (zal via Venlo geweest zijn).

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/30958-17-december-2019-problemen-in-buitenland-amsterdam-koln-frankfurt

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

ICE reed gister een tijdje via een andere route (zal via Venlo geweest zijn).

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/30958-17-december-2019-problemen-in-buitenland-amsterdam-koln-frankfurt

inderdaad ja ik ben benieuwd of deze stopt op eindhoven, waanschijnlijk niet.

Reputatie 7
Badge +3

Als het om een geplande omleiding gaat stopt hij soms wel in Den Bosch maar niet in Eindhoven. Bij een niet geplande omleiding rijdt hij van Utrecht meestal rechtstreeks tot Mönchengladbach.

Reputatie 3

Gisteren reed hij bij Den Bosch ook gewoon voorbij. Stond wel in de reisplanner en op de borden op het station aangegeven dat hij in Den Bosch zou stoppen. Na het passeren van de trein verdween hij gewoon van het bord met vertrektijden, er werd ook niets omgeroepen. 

Trein had vertraging, machinist zal wel haast gehad hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Standaard is er bij een omleiding van de ICE echt geen stop in Den Bosch, Eindhoven of Venlo. Dat kan ook nooit volgens dienstregeling zijn. Het beleid is ook om het binnenlands verkeer in de treinen naar het buitenland als met de ICE niet ter stimuleren.

Reputatie 3

Standaard is er bij een omleiding van de ICE echt geen stop in Den Bosch, Eindhoven of Venlo. Dat kan ook nooit volgens dienstregeling zijn.

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-12-17/s-hertogenbosch

De trein had geplande stops in Venlo en Den Bosch die ook in de reisplanner vermeld waren. Misschien kun je eens naar de dienstregeling kijken i.p.v. zomaar iets te roepen wat niet klopt? 

Reputatie 7

@mweiss bij omgeleide treinen komt het vaker voor dat deze wel in de info terecht komt, maar niet daadwerkelijk stopt. De doorkomsttijden op het station worden dan verward met een halte. Zo komt het in Breda wel eens voor dat er een Thalys stopt bij een omleiding. Dit klopt dan ook, maar ofwel hij staat niet aan het perron, ofwel hij doet zijn deuren niet open.

Reputatie 3

Ah, okee. Ik vind het in ieder geval vreemd dat de trein wel werd meegenomen bij het plannen van een reis. De ICE ervoor stopte ook gewoon op Den Bosch. 

Het is ook lastig, want het reisadvies van Gilze-Rijen naar Apeldoorn had bijvoorbeeld een ICE van Den Bosch naar Utrecht erin.

Reputatie 7
Badge +4

Ah, okee. Ik vind het in ieder geval vreemd dat de trein wel werd meegenomen bij het plannen van een reis. De ICE ervoor stopte ook gewoon op Den Bosch. 

Het is ook lastig, want het reisadvies van Gilze-Rijen naar Apeldoorn had bijvoorbeeld een ICE van Den Bosch naar Utrecht erin.

•  

@mweiss

Misschien kun je beter eerst meer op de hoogte zijn i.p.v. zomaar iets te roepen wat niet klopt

...en dit nog los van de suggestie.

Reputatie 6

Heb daar nog eens gedoe mee gehad, een omgeleide ICE. Volgens de CTA was dit de ICE naar Kaldenkirchen, via Venlo. Ik moest in Heerlen zijn, dus ik zou op Venlo uitstappen. Dat is dus nooit gelukt, ik ben zelfs nooit in Heerlen aangekomen.

Later gelukkig wel te horen gekregen van NS dat het eventueel beter aangegeven had kunnen worden.

Reageer