ICE129 op 30/01/2020

• 30 januari 2020
  • 2 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 2

Oh, oh, NS. Vandaag storing tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal in de avondspits. Onhandig,  ook voor (mijzelf) de nationale reiziger die graag tussen Utrecht en Arnhem met de ICE reist. Maar voor mij niet onoverkomelijk: 10 minuten later thuis dan gebruikelijk. Maar informeren van al die internationale reizigers moet toch veel beter kunnen dan onderstaande?

Situatie: ICE 129 valt uit tussen Amsterdam Centraal (v. 16.38) en Arnhem Centraal. Ik neem aan dat de ICE 124 uit Frankfurt in Arnhem werd opgeheven en als ICE 129 terugrijdt naar Frankfurt. De NS International App raadt reizigers aan met binnenlandse IC naar Arnhem te reizen en daar over te stappen op de wachtende ICE.

In Utrecht slechts een enkel omroepbericht: de ICE 129 rijdt niet. Punt. Geen advies over een volgende trein, of de optie om met de binnenlandse IC naar Arnhem te rijden en daar alsnog de ICE te pakken. Het wordt ook nog eens niet in het Duits omgeroepen, alleen in het Engels en Nederlands. Eén van uw perronmedewerkers blijkt meer informatie te hebben en loopt het perron af en schiet reizigers met koffers aan en adviseert ze snel in de binnenlandse IC naar Arnhem te stappen. Toch nog mooi opgelost door deze doortastende dame, alhoewel het ook haar niet lukt alle internationale reizigers op het volle perron tijdig aan te schieten. Uiteindelijk blijven her en der nog ICE reizigers achter op het perron in Utrecht.

Uw collega’s in IC 3161 naar Nijmegen roepen dan weer helemaal niets om voor de internationale reizigers. En ook bij aankomst in Arnhem wordt geen melding meer gemaakt van een mogelijke overstap op ICE129. Bij aankomst wordt duidelijk waarom: deze ICE is keurig op tijd om 17.37 uit Arnhem vertrokken. Een kleine 10 minuten wachten op de binnenlandse IC (a. 17.44) met al die ICE reizigers was blijkbaar te veel moeite? Tientallen ICE reizigers staan dan verloren in Arnhem op Sonsbeekpassage. Een enkeling probeert meer info uit een SOS/infopaal te krijgen, anderen staren in die tochtige passage verloren op de app op hun telefoon: is die ICE nou echt al zonder ons vertrokken?

#Flygskam? Of #NSSchaamte?

2 reacties

Hoi Eberkthout en welkom bij de NS Community!

Mijn excuses voor de verlate reactie, en mijn excuses voor jouw reiservaring met NS International. Ik kan denk ik vrij weinig toevoegen aan jouw verhaal, duidelijk is dat NS in samenwerking met onze Duitse collega's tekort zijn geschoten in de communicatie. Ik ga dit topic delen met de mensen die te maken hebben met de klantervaring bij een internationale reis.

Heeft deze vertraging voor veel overlast gezorgd bij jou?

Reputatie 3

Het is normaliter erg gebruikelijk om bij uitval van de ICE te wachten op reizigers uit de eerstvolgende IC. Bijzonder.. meestal levert dat een +17 op bij vertrek.. 

Reageer