beantwoord

Id laten zien in thalys?

• 22 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 267 Bekeken

Ik heb zojuist tickets gekocht voor de thalys maar vraag me af of je een ID moet laten zien?
Nou heb ik alleen een rijbewijs en geen ID/paspoort. Ik ga binnen 3 weken weg en weet niet of ik nog een ID geregeld krijg iemand die dit weet? :)

icon

Beste antwoord door Jeroen 22 oktober 2019, 20:28

Als je naar het buitenland gaat reizen is er zo en zo een ID kaart/paspoort noodzakelijk of je nu per trein, boot, bus, auto of vliegtuig reist. Volgens mij is de aanvraagtijd voor een ID kaart niet zo lang en dus nog wel haalbaar.

Of er gecontroleerd wordt is altijd afwachten maar wil je het risico lopen?

Bekijk origineel

7 reacties

Badge

Als je naar het buitenland gaat reizen is er zo en zo een ID kaart/paspoort noodzakelijk of je nu per trein, boot, bus, auto of vliegtuig reist. Volgens mij is de aanvraagtijd voor een ID kaart niet zo lang en dus nog wel haalbaar.

Of er gecontroleerd wordt is altijd afwachten maar wil je het risico lopen?

Reputatie 7
Badge +4

Binnen drie weken is een ID of een paspoort verkrijgen geen enkel probleem. Elk land vereist een geldig reisdocument. U moet bij een e-ticket zich sowieso kunnen identificeren, anders is uw ticket niet eens geldig. Een rijbewijs voldoet binnen Nederland, maar niet in het buitenland.

Als u in het buitenland met de autoriteiten te maken krijgt, heeft u gedoe. Een geldig reisdocument is vereist in alle landen. Dat er binnen de EU weinig op gecontroleerd wordt, doet niet ter zake. De Franse politie neemt er, zeker bij een Nederlander die zich in hun ogen wat grof opstelt, geen genoegen mee. 

U moet over een paspoort of ID beschikken ze zijn nog ruim verkrijgbaar. 

Reputatie 7
Badge

En als aanvulling, @Oxelsnor ook in het buitenland zal je je moeten kunnen legitimeren met ID kaart of Paspoort, bv bij een hotel.

Kan je je niet legitimeren in het buitenland dan ligt dat in het algemeen ruim moeilijker dan in Nederland.

Reputatie 5

Gauw dus een paspoort of identiteitsbewijs aanvragen, Oxelsnor!

Reputatie 4

Frankrijk wil nog weleens streng controleren, vooral bij verhoogde terreurdreiging. Dus idd snel een ID aanvragen idd!

Reputatie 4

Bel even je gemeente , meestal heb je m in 5 werkdagen

Reputatie 6

De Franse politie neemt er, zeker bij een Nederlander die zich in hun ogen wat grof opstelt, geen genoegen mee.

Bof… de laatste keer, dat de Franse CRS mijn identiteit wilde, namen ze genoegen met mijn OV studentenkaart. Ze hebben zelfs netjes mijn naam genoteerd: Monsieur OV studentenkaart .

Reageer