beantwoord

In Venlo ter plekke een ticket naar Köln Hbf bestellen

• 1 december 2018
  • 2 reacties
  • 224 Bekeken

Beste allen,

Op 7 december ga ik met de trein van station Ede-Wageningen naar Köln Hauptbahnhof. Met NS reis ik op het Nederlandse deel met mijn Studenten OV. Dit kan dan ook op de website van NS International worden ingevoerd. Echter moet je (volgens mij) dan op de genoemde tijden reizen. Op zich geen probleem, maar mijn overstappen zijn telkens 4 minuten en dus aan de krappe kant op stations waar ik nog niet eerder ben geweest.

In feite betaal ik vanwege mijn Studenten OV dus pas vanaf Venlo. Betreft een prijs van €20,30.

De website van DB geeft voor het traject Venlo - Köln Hbf een iets duurdere prijs weer, namelijk van €23,80. Waarom is dit het geval?

Om niet aan vaste tijden te zitten, denk ik eraan om ter plekke een ticket te bestellen op station Venlo, maar valt deze dan ook duurder uit dan op de website van NS international?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Raymond123 1 december 2018, 13:36

Zolang er geen Duitse IC of ICE inzit, kun je op elk tijdstip die dag reizen. Uit mijn hoofd reis je naar Moenchengladbach en stap je daar over op een andere Regionalbahn.

Boek dus geen ticket met een IC of ICE, want dan heb je voor die trein wel treinbinding. Zou het gewoon bij NS International kopen, als die voordeliger is dan DB.

(Mocht je met meerderen reizen en op dezelfde dag heen en teruggaan, kan een NRW ticket goedkoper zijn, te bestellen via DB.)

Overigen staat er in Venlo een DB automaat, maar plan wel genoeg tijd in, je haalt dat niet in vier minuten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge
Zolang er geen Duitse IC of ICE inzit, kun je op elk tijdstip die dag reizen. Uit mijn hoofd reis je naar Moenchengladbach en stap je daar over op een andere Regionalbahn.

Boek dus geen ticket met een IC of ICE, want dan heb je voor die trein wel treinbinding. Zou het gewoon bij NS International kopen, als die voordeliger is dan DB.

(Mocht je met meerderen reizen en op dezelfde dag heen en teruggaan, kan een NRW ticket goedkoper zijn, te bestellen via DB.)

Overigen staat er in Venlo een DB automaat, maar plan wel genoeg tijd in, je haalt dat niet in vier minuten.
Reputatie 7
Badge +3
Houdt er rekening mee dat 4 minuten wel eens onvoldoende kan zijn als je vanuit Nijmegen komt omdat je van perron moet wisselen en de loopafstanden groot zijn. In verband met de aparte stroomzone voor Duitse treinen vertrekken deze namelijk helemaal buiten de overkapping aan het einde van het perron. Ik zou zelf een halfuur speling nemen en die gebruiken om een regionaal kaartje bij de Duitse automaat in de stationshal kopen.

Reageer