beantwoord

Inchecken bij de NS na eurostar reis

  • 5 September 2018
  • 34 reacties
  • 3782 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik ben geen Amsterdammer maar heeft u een poortje met 'Scan ticket' gebruikt, dus eentje met een doorzichtige glazen plaat? Bij een poortje met een roze embleem kunt u niet met een e-ticket een poortje openen. Ik ga er eigenlijk van uit dat in Amsterdam alle poortjes met 'Scan Ticket zijn uitgerust.
Mogelijk is er een Amsterdammer die het weet.
Ik heb vandaag gereisd met zo’n Eurostar-ticket (digitaal, op mijn smartphone) en idd, ik kwam er niet uit op Asd.

Behoorlijk vervelend.
Reputatie 5

Dat ligt er aan. Kaartjes direct gekocht bij Eurostar (via www.eurostar.com) komen niet met QR-code voor Nederlandse poortjes en dan wordt het lastiger om het station te verlaten.Tegenwoordig gelukkig wel hoor volgens mij. Wij zijn 12 augustus van Londen rechtstreeks naar Amsterdam gereisd, en op onze geprinte tickets (gekocht via eurostar.com) zat een QR code. Ik de trein werd omgeroepen en op schermen weergegeven dat je je ticket niet in de trein moest laten liggen maar mee moest nemen, omdat je hem nodig hebt het station uit te komen.



Aha, goed om te horen. Ik reisde op één van de eerste Eurostars in april van London naar Rotterdam. Toen zat er nog geen QR-code op de tickets. Trein was fors vertraagd door defect treinstel - tot twee keer toe overstappen op ander treinstel. Niets omgeroepen in trein over poortjes, aankomst om 22.45 op Rotterdam Centraal. Ook op perron was personeel van NS in geen velde of wege meer te bekennen om keycards uit te delen. Kortom, het scheelt een stuk als reizigers nu makkelijker zelf de poortjes kunnen openen...
Reputatie 4
Dat ligt er aan. Kaartjes direct gekocht bij Eurostar (via www.eurostar.com) komen niet met QR-code voor Nederlandse poortjes en dan wordt het lastiger om het station te verlaten.

Tegenwoordig gelukkig wel hoor volgens mij. Wij zijn 12 augustus van Londen rechtstreeks naar Amsterdam gereisd, en op onze geprinte tickets (gekocht via eurostar.com) zat een QR code. Ik de trein werd omgeroepen en op schermen weergegeven dat je je ticket niet in de trein moest laten liggen maar mee moest nemen, omdat je hem nodig hebt het station uit te komen.
Reputatie 7
Badge +3

Dat ligt er aan. Kaartjes direct gekocht bij Eurostar (via www.eurostar.com) komen niet met QR-code voor Nederlandse poortjes en dan wordt het lastiger om het station te verlaten.

Dan hoor je in de trein een keycard te ontvangen om poortjes te kunnen openen.
https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/van-en-naar-het-buitenland-reizen.html
Reputatie 7
Badge +3
Op stations waar internationale treinen aankomen/vertrekken staan vaak in/uit-checkpalen op de perrons. Alleen moet je weten dat ze er staan en waar ze staan.
Reputatie 5


In dit geval had u ook uw Eurostarticket kunnen gebruiken om het station via een poortje te verlaten en vervolgens in te checken met uw OV-chipkaart.

edit: @Tochjo was me net voor.


Dat ligt er aan. Kaartjes direct gekocht bij Eurostar (via www.eurostar.com) komen niet met QR-code voor Nederlandse poortjes en dan wordt het lastiger om het station te verlaten.
Reputatie 7
Badge +3
Uiteraard kunt u de extra afgeschreven kosten terugkrijgen van NS. U kunt contact opnemen met NS Klantenservice. Technisch wordt een dergelijke situatie als vergeten incheck gezien.
https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html

Ik weet niet op welk spoor u bent aangekomen in Amsterdam Centraal maar er staan incheckpaaltjes op de perrons waar internationale treinen aankomen zodat u zonder problemen had kunnen inchecken voor uw binnenlandse reis.

In dit geval had u ook uw Eurostarticket kunnen gebruiken om het station via een poortje te verlaten en vervolgens in te checken met uw OV-chipkaart.

edit: @Tochjo was me net voor.
Badge +3
U kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Ter informatie voor een volgende keer: op de perrons in Amsterdam Centraal zijn OV-chipkaartpaaltjes geplaatst, speciaal voor reizigers die overstappen van een internationale trein op een binnenlandse trein of omgekeerd. U had daar kunnen inchecken.

Reageer