beantwoord

Inchecken bij de NS na eurostar reis

  • 5 September 2018
  • 34 reacties
  • 3782 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik ben geen Amsterdammer maar heeft u een poortje met 'Scan ticket' gebruikt, dus eentje met een doorzichtige glazen plaat? Bij een poortje met een roze embleem kunt u niet met een e-ticket een poortje openen. Ik ga er eigenlijk van uit dat in Amsterdam alle poortjes met 'Scan Ticket zijn uitgerust.
Mogelijk is er een Amsterdammer die het weet.
jazeker. Maar ik heb al gelezen dat het dus echt een QR-code moet zijn (zo’n vierkante), en Eurostar-tickets hebben zo’n rechthoekige die dus echt niet gelezen worden door die poortjes.

Op de heenweg was ik met Thalys + Eurostar en ofschoon het 1 boeking is, krijg je twee tickets, per trein eentje. Op het Thalys-kaartje zit dan we een QR dus geen probleem om het station in te komen. Alleen ja, terugweg is directe Eurostar...

Sta je dan met je goed gedrag.
En normaal zie ik altijd NS-medewerkers bij de poortjes staan. Vandaag dus niet.
Reputatie 7
Badge +4
Het is Azteccode. Te herkennen aan de elkaar omsluitende vierkantjes precies in het midden. QR-code heet drie vierkantjes in de hoeken. Met Azteccode van de juiste dag zou u de poortjes met Scan ticket moeten openen. Op een mobiel zijn ze normaal goed leesbaar. De vierkante code moet dan wel in het geheel getoond worden op de mobiel en dan voor de glazen plaat van het poortje worden gehouden.

Het is dan inderdaad wel pech dat er net geen medewerkers zijn. Er is ook een noodknop, meestal rechts waarbij u kunt vragen een poortje te openen.
Reputatie 2
De rechthoekige barcodes van Eurostar zijn zeker wel geschikt voor de poortjes. Als de barcode te klein is kan het echter zijn dat het poortje hem niet herkent, dus als je hem op de een of andere manier groter kan maken op je scherm (met de helderheid van het scherm op maximaal) zou het moeten werken.

@Thom De noodknop is enkel voor noodsituaties. Bij een situatie als deze dient de informatieknop erboven gebruikt te worden
Badge +3
De code op een internationaal ticket is vaak te klein om een poortje mee te kunnen openen.

Je kunt dan een passagekaartje krijgen (in IC Berlijn, ICE en ik denk dus ook Thalys of Eurostar) bij de conducteur, of je melden bij een SOS/Info zuil om een poortje voor je open te maken.

Of even 'inchecken' met een willekeurige ov-chipkaart bij een paaltje op het perron en dan gratis (binnen 60 minuten) naar buiten bij de poortjes.

Je moet het maar weten...
Reputatie 7
Badge +4
Zeker maar als je als wat meer incidentele klant met je code de poortjes niet open kan krijgen en je in wezen een geldig kaartje hebt, vind ik dat wel een situatie waarbij je wel een geldig kaartje hebt maar er toch niet uit kan komen. De noodknop om dan contact op te nemen om het poortje toch te kunnen openen vind ik dan voor Nathaniel_1982 niet onredelijk. Het kaartje is voor hem/haar in orde.

Hm, ik heb ook een Apple Watch. Wel boeiend hoe dit zit in de omgang met de poortjes 😉
Badge +3
Weer wat geleerd. Eurostar gebruikt PDF417-codes dus (net opgezocht). Ik heb hem gewoo geopend vanuit de Wallet op mijn iPhone maar hij deed niks.

Best raar want bij de Eurostar-terminal in London heb ik hem vanaf mijn Apple-watch gebruikt. Waarom zoveel verschil in techniek?

Je schermpje is te klein. Poortjes herkennen dat niet. Die willen iets zichtbaars scannen in dit geval.

Voor de rest is er niets mis met je code of Apple Watch hoor! Bij de AH zelfscan kassa gaat het poortje al open als ik mijn kassabon (met exit-code, betaald) op ongeveer een halve meter afstand hou...

Bliep, tot ziens!
Reputatie 2
Weer wat geleerd. Eurostar gebruikt PDF417-codes dus (net opgezocht). Ik heb hem gewoo geopend vanuit de Wallet op mijn iPhone maar hij deed niks.

Best raar want bij de Eurostar-terminal in London heb ik hem vanaf mijn Apple-watch gebruikt. Waarom zoveel verschil in techniek?

Dat is inderdaad de correcte barcode. De Wallet geeft de barcodes vrij klein weer waardoor hij waarschijnlijk niet herkend werd. Nog een tip voor als het niet werkt: zoek een poortje uit waarbij het glasplaatje van de barcodelezer zo min mogelijk bekrast is. Door krassen erop worden barcodes soms minder makkelijk herkend.

Zeker maar als je als wat meer incidentele klant met je code de poortjes niet open kan krijgen en je in wezen een geldig kaartje hebt, vind ik dat wel een situatie waarbij je wel een geldig kaartje hebt maar er toch niet uit kan komen. De noodknop om dan contact op te nemen om het poortje toch te kunnen openen vind ik dan voor Nathaniel_1982 niet onredelijk. Het kaartje is voor hem/haar in orde.

De noodknop is daar echt niet voor bedoeld, dus laten we dat hier ook vooral niet als tip aan anderen geven. Hier lees je welke knop waar voor dient: https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/verkoop-en-reisinformatie-op-het-station.html
Reputatie 7
Badge +4
Ik reis niet met Eurostar, wel met Thalys, maar hoe krijg ik de code, als dat mogelijk is, op mijn Watch? Ben wel benieuwd eigenlijk. Meer omdat ik het graag wil weten.

Reageer