Skip to main content
Goedendag,



Ik had een Eurostar ticket en kwam op Amsterdam CS aan op 29 augustus .

Omdat ik moest inchecken bij de NS omdat ik naar Hilversum ging en al binnen de poortjes was, was ik genoodzaakt om uit te checken via de poortjes. Dat koste me 10 euro, en omdat ik daarvan zo schrok dat er 10 euro van mijn pas gestolen werd was ik er door de schrik er niet doorheen gelopen. Daardoor moest ik helaas nog een keer uitchecken om toch nog uiteindelijk in te kunnen checken.

Omdat dit 2x uitchecken is en ik zwart op wit met mijn afschriften van mijn OV-chipkaart en mijn Eurostar ticket kan aantonen dat ik volledig legaal gereist heb wil ik niet al 2/3 keer de "vergeten in/uit checken" service eraan spenderen.



Hoe kan dit opgelost worden?



Groeten Martijn

Ik kan me voorstellen dat het verwarring kan besparen wanneer het ticket elk poortje kan openen. Goede suggesties, bedankt voor het meedenken 🙂! Deze poortjes zijn duurder, dus ik weet niet of dit voor alle stations haalbaar is.


Ook nu, eind 2021, drie jaar na het eerste bericht, staat op bij Eurostar gekochte tickets geen code om NS-poortjes te openen. De Eurostar-barcode werkt niet. De NS-dame die ik bij vertrek van mijn buitenlandse gasten in Amsterdam aan de IJ-kant uit de baliehal haalde keek erg verbaasd en liet ze ietwat knorrig door. Ik heb nu ook zo'n ticket en zal tzt de truc met de OV-chipkaart moeten uithalen.


Ook nu, eind 2021, drie jaar na het eerste bericht, staat op bij Eurostar gekochte tickets geen code om NS-poortjes te openen. De Eurostar-barcode werkt niet. De NS-dame die ik bij vertrek van mijn buitenlandse gasten in Amsterdam aan de IJ-kant uit de baliehal haalde keek erg verbaasd en liet ze ietwat knorrig door. Ik heb nu ook zo'n ticket en zal tzt de truc met de OV-chipkaart moeten uithalen.

Gewoon de infopaal gebruiken ipv OV-chipkaart. Via de infopaal kan op afstand het poortje geopend worden.


Ook nu, eind 2021, drie jaar na het eerste bericht, staat op bij Eurostar gekochte tickets geen code om NS-poortjes te openen. De Eurostar-barcode werkt niet. De NS-dame die ik bij vertrek van mijn buitenlandse gasten in Amsterdam aan de IJ-kant uit de baliehal haalde keek erg verbaasd en liet ze ietwat knorrig door. Ik heb nu ook zo'n ticket en zal tzt de truc met de OV-chipkaart moeten uithalen.

Gewoon de infopaal gebruiken ipv OV-chipkaart. Via de infopaal kan op afstand het poortje geopend worden.

Dank, ga ik doen. Geen bericht, goed bericht.


Ook nu, eind 2021, drie jaar na het eerste bericht, staat op bij Eurostar gekochte tickets geen code om NS-poortjes te openen. De Eurostar-barcode werkt niet. De NS-dame die ik bij vertrek van mijn buitenlandse gasten in Amsterdam aan de IJ-kant uit de baliehal haalde keek erg verbaasd en liet ze ietwat knorrig door. Ik heb nu ook zo'n ticket en zal tzt de truc met de OV-chipkaart moeten uithalen.

Gewoon de infopaal gebruiken ipv OV-chipkaart. Via de infopaal kan op afstand het poortje geopend worden.

Dank, ga ik doen. Geen bericht, goed bericht.

Bij mij heeft dat al tientallen malen zonder problemen gefunctioneerd.

Had je de Eurostar-tickets via Eurostar of via NS gekocht?


Ook nu, eind 2021, drie jaar na het eerste bericht, staat op bij Eurostar gekochte tickets geen code om NS-poortjes te openen. De Eurostar-barcode werkt niet. De NS-dame die ik bij vertrek van mijn buitenlandse gasten in Amsterdam aan de IJ-kant uit de baliehal haalde keek erg verbaasd en liet ze ietwat knorrig door. Ik heb nu ook zo'n ticket en zal tzt de truc met de OV-chipkaart moeten uithalen.

Gewoon de infopaal gebruiken ipv OV-chipkaart. Via de infopaal kan op afstand het poortje geopend worden.

Dank, ga ik doen. Geen bericht, goed bericht.

Bij mij heeft dat al tientallen malen zonder problemen gefunctioneerd.

Had je de Eurostar-tickets via Eurostar of via NS gekocht?

 

Zou natuurlijk niets mogen uitmaken op beide hoort gewoon de code te staan waarmee je de poortjes kan openen. Dit had allemaal al ingevoerd moeten zijn op dag 1 dat de Eurostar ging rijden. Dat dit nu nog steeds niet goed gaat is gewoon beschamend maar in het geval van NS totaal niet verrassend.

 


Ik zie dat het gaat om "bij Eurostar” gekochte tickets, dus waarschijnlijk via de Eurostar-website. Het is daarmee niet gezegd dat het aan NS ligt dat die barcodes niet op de NS-poortjes werken.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met via NS gekochte Eurostar-tickets en de poortjes?


Ik zie dat het gaat om "bij Eurostar” gekochte tickets, dus waarschijnlijk via de Eurostar-website. Het is daarmee niet gezegd dat het aan NS ligt dat die barcodes niet op de NS-poortjes werken.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met via NS gekochte Eurostar-tickets en de poortjes?

Het gaat inderdaad om bij Eurostar gekochte tickets. Ik begreep dat ik alleen direct bij Eurostar de vouchers voor vorig jaar door mij gecancelde reizen kon inwisselen. Op het bijna twee jaar geleden bij NS geboekte ticket naar Londen stond de poortjes-code wel afgedrukt. Overigens heb ik nog een restje voucher van 19 pond over…


Het gaat inderdaad om bij Eurostar gekochte tickets. Ik begreep dat ik alleen direct bij Eurostar de vouchers voor vorig jaar door mij gecancelde reizen kon inwisselen. Op het bijna twee jaar geleden bij NS geboekte ticket naar Londen stond de poortjes-code wel afgedrukt. Overigens heb ik nog een restje voucher van 19 pond over…

Dank je voor de info.

Eurostar heeft in 2020 inderdaad zijn best gedaan om reizigers naar tegoedbonnen te sturen door geld terugvragen goed te verstoppen en NS werkte daaraan mee door alleen naar Eurostar te verwijzen i.p.v. zelf hun verkochte tickets terug te betalen. Eurostar is voor dat gedrag op de vingers getikt:

https://www.orr.gov.uk/search-news/regulator-secures-eurostar-action-passenger-refund-rights

Als je ook op die manier misleid bent, kun je via London Travelwatch de rest terugvragen. Sta er wel op dat je een overschrijving in euro krijgt en niet in GBP en zeker geen cheque.


Reageer