Beste antwoord door DDietzen
In de huidige dienstregeling stopt de IC Berlijn normaal nog gewoon op Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo. Bij stremmingen tussen Amsterdam en Deventer wordt de trein omgeleid over de Hanzelijn, met afhankelijk van de inpassing stops in Almere en/of Zwolle. (Verschilt per rijrichting, richting Amsterdam wordt iha nergens gestopt vanaf Deventer bij een omleiding.)
In de dienstregeling 2019 (welke in december a.s. ingaat) wordt overwogen om in de drukke periodes (denk daarbij aan bv. de zomermaanden) Hilversum en/of Apeldoorn en/of Almelo over te slaan (Hilversum en Apeldoorn worden dan bediend door een extra IC Amsterdam - Deventer die voor de Berliner uitrijdt.) Het hoe en wat van deze plannen is nog niet duidelijk, en er zijn nog veel voorbehouden.
Zolang er geen stremmingen zijn, zal altijd in Amersfoort worden gestopt ivm de belangrijke overstapfunctie (ri oa Utrecht, Rotterdam, Den Haag...). Het schijnt dat de trein uit Berlijn daar echt leegstroomt. Amersfoort is zowat het belangrijkste tussenstation op het Nederlandse traject, ik denk niet dat Deventer en Hengelo daaraan kunnen tippen.
Bekijk origineel
In de dienstregeling 2019 (welke in december a.s. ingaat) wordt overwogen om in de drukke periodes (denk daarbij aan bv. de zomermaanden) Hilversum en/of Apeldoorn en/of Almelo over te slaan (Hilversum en Apeldoorn worden dan bediend door een extra IC Amsterdam - Deventer die voor de Berliner uitrijdt.) Het hoe en wat van deze plannen is nog niet duidelijk, en er zijn nog veel voorbehouden.
Zolang er geen stremmingen zijn, zal altijd in Amersfoort worden gestopt ivm de belangrijke overstapfunctie (ri oa Utrecht, Rotterdam, Den Haag...). Het schijnt dat de trein uit Berlijn daar echt leegstroomt. Amersfoort is zowat het belangrijkste tussenstation op het Nederlandse traject, ik denk niet dat Deventer en Hengelo daaraan kunnen tippen.