Int.treinen Utrecht of Den Bosch naar Luxemburg

• 2 juli 2019
  • 31 reacties
  • 1616 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

@Tamzin,

Waar heb ik gezegd dat CFL voor de kosten van het gratis OV opdraait? Dit zou trouwens niet eerlijk zijn omdat er niet alleen treinen in Luxemburg rijden. 

Het tekstje dat de jaarabonnementen maar tot 29/02/2020 geldig zijn stond eerst op de CFL-website. Dit vond ik niet meer terug toen ik een printscreen op het forum wou zetten.

Ondertussen staat dit wel terug op de abonnementenpagina van CFL. Inclusief de tekst dat je geen restitutie krijgt voor niet gebruikte maanden. 

Reputatie 5

Hoe zit het met internationale plaatsbewijzen naar Luxemburg? Stel ik wil tegen die tijd via Visé en Gouvy naar Luxemburg Stad. Heb ik dan genoeg aan een plaatsbewijs tot Troisvierges? 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is een goede vraag. Misschien kan NS dat eens navragen bij de CFL. Het lijkt me dat je voor het Luxemburgse deel van een internationaal vervoerbewijs niets meer hoeft te betalen. Het zou een aardig idee zijn om op deze manier meer internationale treinreizigers naar Luxemburg te laten lokken.

Enig idee wanneer NS International de tarieven updatet voor het nieuwe jaar? 

Sinds begin december zijn de prijzen bekend naar de Luxemburgse tariefpunten vlak over de grens. Voor deze tickets is er een gevoelig verschil in prijzen voor 1 maart 2020 of na 1 maart 2020. Maar als je dit in één rit combineert met een internationaal ticket riskeer je dus dat je een nieuw internationaal ticket moet kopen (als het je al lukt om een ticket aan lokaal tarief tijdens de stilstand in Vielsalm, Gouvy of Arlon te kopen. Arlon lukt misschien nog net).

Volgens de internationale pagina van CFL worden de internationale tarieven bekend vanaf het moment dat de prijzen aangepast worden aan 2020.

@Thom,

Heb je nog plannen om via Luik naar Luxemburg te gaan? Dan mag je sinds een week of twee, drie uitkijken naar een rit met een Desiro tot Luxemburg. Dan had ik toch liever de oude treinen. Die eerste klas voelt toch iets meer als eerste klas. 

En met drie bakken Desiro heb je aanzienlijk minder zitplaatsen dan in de oude vijf bakken. 😒

De toelating van de Desiro's in Luxemburg speelde waarschijnlijk mee in de knip van de lijn Luik - Luxemburg in de zomer. 

Reputatie 7
Badge +4

Helaas ook hier weer vertramming. Ik vind reizen toch iets anders dan vervoerd worden, en er zit geen echte eerste klas in. Jammer, want ik vind het landschappelijk een van de mooiste trajecten in België. Maar ja, om nu een paar uur slecht te gaan zitten in deze pijnbakken vergroot het plezier natuurlijk niet.

Deze mate van comfort past bij korte afstanden maar niet bij een dergelijk traject. Ik hou van België, maar niet van dit besluit. En dit durft men bij de NMBS nog een IC te noemen ook.

Soms is oud beter.

Reageer