Pardon? Voor welke service?
Deze overigens zeer aardige dame vond dit wel wat te gortig en heeft uiteindelijk de 7,50 laten zitten.
Welk alternatief biedt NS voor het kopen van het fietskaartje? En waar haalt NS het lef vandaan om 7,50 te vragen bovenop de reguliere prijs?
Beste antwoord door mrfreeze
Over het fietskaartje zeggen ze:
https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8504
Over de servicekosten zeggen ze:
https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8473/
Die laatste zin is erg interessant. Een 'fietskaartje' is geen 'bestemming', maar het is wel een kaartje dat online niet verkrijgbaar is. Het lijkt mij in de geest van de regel dat je daar geen servicekosten bij zou moeten berekenen.
Bekijk origineel
Intercity Berlijn: In deze trein moet u verplicht reserveren voor de fiets, dit kost € 4. Daarbij koopt u een ticket voor de fiets voor € 12. Plaats de fiets in het daarvoor bestemde fietsrijtuig. Een ticket en reservering koopt u bij de NS International-balie in de Servicewinkel of het NS International Service Center via 030 - 2300023.
https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8504
Over de servicekosten zeggen ze:
Boekingskosten:
Als u uw tickets online boekt, of koopt bij een NS-kaartautomaat of NS-servicebalie, worden er geen boekingskosten berekend.
Koopt u uw tickets aan de NS International-balie in de Servicewinkel of bij het NS International Service Center via 030 - 2300023, dan betaalt u € 7,50 per persoon met een maximum van € 22,50 per boeking. Voor bestemmingen die niet online, bij de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie beschikbaar zijn, worden geen boekingskosten in rekening gebracht.
https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8473/
Die laatste zin is erg interessant. Een 'fietskaartje' is geen 'bestemming', maar het is wel een kaartje dat online niet verkrijgbaar is. Het lijkt mij in de geest van de regel dat je daar geen servicekosten bij zou moeten berekenen.