beantwoord

Internationaal fietskaartje kopen aan loket: +7,50 'servicekosten'

  • 9 april 2018
  • 3 reacties
  • 471 Bekeken

Reputatie 1
Recent wilde ik een internationaal fietskaartje kopen voor de intercity naar Duitsland. Op internet was dit niet te boeken bij het reguliere kaartje. Dit bleek na wat zoekwerk alleen te koop bij het loket van NS internationaal. Op naar het station. Na 50 (!) minuten wachten lukte het hier om voor 12 euro een fietskaartje te kopen. Tot mijn verbazing bleek er nog 7,50 euro servicekosten bij te komen.

Pardon? Voor welke service?

Deze overigens zeer aardige dame vond dit wel wat te gortig en heeft uiteindelijk de 7,50 laten zitten.

Welk alternatief biedt NS voor het kopen van het fietskaartje? En waar haalt NS het lef vandaan om 7,50 te vragen bovenop de reguliere prijs?
icon

Beste antwoord door mrfreeze 9 april 2018, 21:54

Over het fietskaartje zeggen ze:

Intercity Berlijn: In deze trein moet u verplicht reserveren voor de fiets, dit kost € 4. Daarbij koopt u een ticket voor de fiets voor € 12. Plaats de fiets in het daarvoor bestemde fietsrijtuig. Een ticket en reservering koopt u bij de NS International-balie in de Servicewinkel of het NS International Service Center via 030 - 2300023.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8504

Over de servicekosten zeggen ze:

Boekingskosten:
Als u uw tickets online boekt, of koopt bij een NS-kaartautomaat of NS-servicebalie, worden er geen boekingskosten berekend.
Koopt u uw tickets aan de NS International-balie in de Servicewinkel of bij het NS International Service Center via 030 - 2300023, dan betaalt u € 7,50 per persoon met een maximum van € 22,50 per boeking. Voor bestemmingen die niet online, bij de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie beschikbaar zijn, worden geen boekingskosten in rekening gebracht.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8473/

Die laatste zin is erg interessant. Een 'fietskaartje' is geen 'bestemming', maar het is wel een kaartje dat online niet verkrijgbaar is. Het lijkt mij in de geest van de regel dat je daar geen servicekosten bij zou moeten berekenen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Over het fietskaartje zeggen ze:

Intercity Berlijn: In deze trein moet u verplicht reserveren voor de fiets, dit kost € 4. Daarbij koopt u een ticket voor de fiets voor € 12. Plaats de fiets in het daarvoor bestemde fietsrijtuig. Een ticket en reservering koopt u bij de NS International-balie in de Servicewinkel of het NS International Service Center via 030 - 2300023.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8504

Over de servicekosten zeggen ze:

Boekingskosten:
Als u uw tickets online boekt, of koopt bij een NS-kaartautomaat of NS-servicebalie, worden er geen boekingskosten berekend.
Koopt u uw tickets aan de NS International-balie in de Servicewinkel of bij het NS International Service Center via 030 - 2300023, dan betaalt u € 7,50 per persoon met een maximum van € 22,50 per boeking. Voor bestemmingen die niet online, bij de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie beschikbaar zijn, worden geen boekingskosten in rekening gebracht.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8473/

Die laatste zin is erg interessant. Een 'fietskaartje' is geen 'bestemming', maar het is wel een kaartje dat online niet verkrijgbaar is. Het lijkt mij in de geest van de regel dat je daar geen servicekosten bij zou moeten berekenen.
Reputatie 7
Badge
u had het online kunnen bestellen en kopen en printen via www.bahn.de

Het is een oude post, maar ik denk dat er meer mensen hier ook uitkomen via google. Je kan bij bahn.de niet online fietskaarten bestellen. Je kan wel bellen en dan worden ze via de fysieke post opgestuurd.

Reageer