beantwoord

Internationaal in combinatie met Business card

  • 12 May 2023
  • 7 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 4

Hoe boek ik, en reis ik met deze combinatie van Breda of Amsterdam naar Charleroi in Belgie?
 

Op de business card staat het volgende abonnement, wat vrij reizen in Nederland geeft. 

    NS-Business Collectief Trein

voor de deur tot deur diensten staat Internationaal reizen uit. 

Ik ga er voorals nog vanuit dat ik een kaartje bij NS internationaal boek met 100% korting voor het nederlandse traject van de reis. Is dat juist?

Boek ik dat dan vanaf de binnenlandse startlocatie of vanaf de “grenslocatie” (Breda, Hazendonk Gr) 

 

Hoe werkt het in de praktijk, waar check ik in en uit met de Business card?

icon

Beste antwoord door iMark 12 May 2023, 10:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Eén internationaal vervoerbewijs voor uw gehele reis

U kunt uw reis vanaf het opstapstation in Nederland tot uw eindbestemming in het buitenland boeken op één ticket. Heeft u recht op 40% of 100% korting op het binnenlandse traject? Geef dit dan als volgt aan tijdens uw boeking:

  • Via onze site: selecteer bij 'Kortings-en loyaltykaarten' de optie '40% korting in Nederland' of '100% korting in Nederland'.
  • Via de NS-kaartautomaat: kies voor de optie ‘40% korting NL’ of ‘100% korting NL’

Vervolgens ontvangt u een internationaal vervoerbewijs waarin de 40% of 100% korting is verrekend. Vergeet niet om op reis naast uw ticket ook uw NS-abonnement mee te nemen. Die moet u bij een controle allebei laten zien.

Wel of niet in- en uitchecken?

  • Reist u met een internationaal ticket voorzien van een vierkante barcode? Dan kunt u reizen zonder in- en uitchecken. Met deze barcode kunt u op een Nederlands station wel poortjes openen. In- en uitchecken op een buitenlands station is niet mogelijk.
  • Reist u met een internationaal ticket gekocht bij de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie? Dan checkt u hiermee wel in op een station in Nederland. In het buitenland kunt u niet uitchecken en bij uw terugreis ook niet inchecken. Bij terugkomst in Nederland checkt u weer uit op uw aankomststation.
  • Let op! Reist u met een internationaal ticket met 40 of 100% korting op het Nederlandse traject? Neem dan tijdens de reis de OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement (bijv. een Studentenreisproduct) mee, zodat u bij controle kunt aantonen dat u recht heeft op korting. Maar check met deze OV-chipkaart NIET in of uit.
     

Bron: https://www.nsinternational.com/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen

Reputatie 4

Eén internationaal vervoerbewijs voor uw gehele reis

Heeft u recht op 40% of 100% korting op het binnenlandse traject?

 

Let op! Reist u met een internationaal ticket met 40 of 100% korting op het Nederlandse traject? Neem dan tijdens de reis de OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement (bijv. een Studentenreisproduct) mee, zodat u bij controle kunt aantonen dat u recht heeft op korting. Maar check met deze OV-chipkaart NIET in of uit.
 

Bron: https://www.nsinternational.com/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen

Dank voor een snel antwoord. 

Dan rest nog een bevestiging of het product  “NS-Business Collectief Trein “  recht geeft op die 100% korting.

De instructie is duidelijk over het al dan niet inchecken

 

Reputatie 6
Badge +1

Eén internationaal vervoerbewijs voor uw gehele reis

Heeft u recht op 40% of 100% korting op het binnenlandse traject?

 

Let op! Reist u met een internationaal ticket met 40 of 100% korting op het Nederlandse traject? Neem dan tijdens de reis de OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement (bijv. een Studentenreisproduct) mee, zodat u bij controle kunt aantonen dat u recht heeft op korting. Maar check met deze OV-chipkaart NIET in of uit.
 

Bron: https://www.nsinternational.com/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen

Dank voor een snel antwoord. 

Dan rest nog een bevestiging of het product  “NS-Business Collectief Trein “  recht geeft op die 100% korting.

De instructie is duidelijk over het al dan niet inchecken

 

Als ik de pagina NS-Business Collectief mag geloven, reis je met dit product vrij met de trein en geldt de 100% korting in Nederland dus ook. Je kunt dus een ticket kopen met 100% korting, je hoeft dan niet in te checken. Zoals iMark al schreef, neem je de NS Business Card wel mee om bij controle aan te tonen dat je recht hebt op de korting (ook al moet ik zeggen dat dit bij mijn internationale reizen nog nooit gecontroleerd is). 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de tekst van de pagina van NS International maar een keer volledig geciteerd zonder er iets aan toe te voegen. 😀

Ik had al even gekeken op de website van NS Business Collectief en was tot de conclusie gekomen dat die onbeperkt voor alle treintrajecten in Nederland geldig is. Dus voldoende voor de optie 100% korting in NL bij het kopen van een ticket naar België.

 

Badge +3

Benieuwd of men bij controle kan zien of een Business Card met ‘NS Business Collectief’ actief die 100% korting geeft, maar zo niet dan moet men je maar geloven.

Reputatie 7
Badge +3

Dat zal het probleem niet zijn. Het NS Business Collectief is er slechts in twee smaken: onbeperkt met de trein of onbeperkt met de trein en het overige OV.

“Het NS-Business Collectief is een vorm van samenwerking tussen jouw organisatie en NS Zakelijk. Je medewerkers mogen het hele jaar - voor een vast bedrag - vrij met de trein óf het gehele ov reizen. Dit doen ze met de NS-Business Card, de meest gebruikte mobiliteitskaart van Nederland. Ons Collectief is al mogelijk vanaf 30 medewerkers.” 

 

Ja, het verschil tussen het collectief en “gewoon” trein vrij is dat het collectieve tarief wijzigt obv het reisgedrag van medewerkers, terwijl Trein Vrij een vaste (hoge) prijs heeft. In praktische zin is het gewoon Trein Vrij, dus met 100% korting. 

Reageer