beantwoord

Internationaal Reizen abonnement

• 22 mei 2019
  • 8 reacties
  • 529 Bekeken

Hallo,
Vanaf september 2018 ga ik studeren in Leuven. Zelf woon ik in Landgraaf dit betekend dat ik op 2 manieren zou kunnen reizen: via Nederland (Maastricht) naar luik of via Duitsland (Aachen) naar luik. Echter heb ik geen OV vergoeding meer als ik studeer in België maar krijg ik een vergoeding van 96 euro per maand. Ik vraag me daarom af wat precies het meest voordelige abonnement is te nemen of hoe ik dit probleem het beste kan oplossen?
Is er een abonnement waarmee ik internationaal kan reizen en geen 2/3 verschillende abonnementen hoef?

Het gaat om elke dag heen en weer reizen door de week.
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 22 mei 2019, 19:19

@Savannah,

Er zijn geen abonnementen voor meerdere landen. Voor België moet je dus een apart abonnement aanschaffen. Zowel Aken als Maastricht worden als Nederlandse tariefpunten aanzien.

De NMBS heeft Campus-abonnementen tot Maastricht en Aken. http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/aken/~/media/1575FC2628FF4A31B7A69CDBBBFF7147.pdf

De prijzen zijn echter een goed bewaard geheim (of toch in het opzicht dat je online geen prijzen vindt). Aan het (internationale) loket kunnen ze je meestal wel een prijs geven.

Voor een Campuskaart betaal je 5,00 euro. Breng hiervoor een pasfoto mee en een attest van je school mee. Voor een Campuskaart mag je max 26 jaar oud zijn.

Afhankelijk van hoe laat je incheckt kan je een Traject Vrij-abonnement gebruiken tot Aken/Maastricht. Als je voor 06u34 kan inchecken of tussen 08u55 en 16u04 of na 18u25, dan kan een Flex Dal Vrij interessant zijn als je 18 jaar of ouder bent. Deze abonnementen zijn geldig tot Aken of Maastricht.
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom bij de Community, Savannah.