beantwoord

internationaal reizen en studentenkaart

• 17 september 2017
  • 3 reacties
  • 280 Bekeken

ik heb een studentenreisprodukt en wil reizen van Nederland naar Duitsland en omgekeerd. Voor het duitse gedeelte bijv. van Keulen naar Kaldenkirchen of Emmerich moet ik een duits Inlandticket kopen. Vanaf het eerste Nederlandse station geldt mijn reisproduct, maar ik kan niet inchecken omdat ik al in de trein zit. Ook moet ik voor sommige stukken traject een overgangskaartje kopen. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 17 september 2017, 20:15

Hoi Europese unie,

Als je van en naar het buitenland rijdt zou ik aanraden om een e-ticket te kopen op www.nsinternational.nl. Je vult dan in van je thuisstadion naar Emmerich/Kaldenkirchen etc, en selecteert 100% korting in Nederland. Je hoeft dan niet in- en uit te checken. Neem je reisproduct natuurlijk wel mee.

Merk op dat voor sommige producten Arnhem, Venlo en Enschede gelden als een Duits station. Laat ons anders even weten met wat voor product je door Duitsland wilt reizen, dan kunnen we je beter van dienst zijn.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoi Europese unie,

Als je van en naar het buitenland rijdt zou ik aanraden om een e-ticket te kopen op www.nsinternational.nl. Je vult dan in van je thuisstadion naar Emmerich/Kaldenkirchen etc, en selecteert 100% korting in Nederland. Je hoeft dan niet in- en uit te checken. Neem je reisproduct natuurlijk wel mee.

Merk op dat voor sommige producten Arnhem, Venlo en Enschede gelden als een Duits station. Laat ons anders even weten met wat voor product je door Duitsland wilt reizen, dan kunnen we je beter van dienst zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Veel Duitse kaartjes zijn geldig tot en met of vanaf Venlo. Venlo is Nederland maar het is een Duits tariefpunt voor de Duitse trein die daar rijdt.

U stapt in uit het Duitse treintje, want die start niet eerder dan wel gaat niet verder dan Venlo en u checkt in of -uit bij NS. Het is zaak vast te stellen of uw kaartje voor Duitsland tot en met of vanaf Venlo geldig is. Zo niet, dan volgt u het advies van Keuzereiziger.

Heeft u een Duits semesterticket?

U moet altijd overstappen in Venlo dus het in- en uitchecken is geen extra obstakel.

Venlo heeft helaas geen doorgaande verbinding meer tussen het Ruhrgebied en West-Nederland of Eindhoven.
Bedankt. In Duitsland heb ik een Bahncard 25. Ik koop zo vroeg mogelijk kaartjes om de beste Sparpreis te krijgen. Dat lukt alleen als ik een station in Duitsland aangeeft ( in geval van Venlo komt er inderdaad een klein bedrag bij) . Als ik aangeef een 100% (of 40% op zondag) korting te hebben geeft ns internationaal aan, dat deze korting niet geldt bij de trein ( ik probeer een ticket te kopen van Mannheim naar Arnhem of Venlo) . Het liefst met mijn vrij reizen op vrijdag tot Zevenaar ( of Venlo) en dan vanaf Emmerich (Kaldenkirchen)een Sparpreis. Het probleem waar ik tegenaan loop zijn : de grenstrajecten ( telkens één halte) en het inchecken in Nederland

Reageer