beantwoord

Internationaal reizen met OV-kaart

• 7 mei 2018
  • 2 reacties
  • 251 Bekeken

Wij gaan volgende week naar Brussel met NS internationaal. Ik heb de kaartjes ook via deze site gekocht, en hierbij aangeklikt dat ik 100% korting heb in NL vanwege mijn studenten OV, en mijn reispartner dus samenreiskorting heeft. Normaal moet je dit dan op je OV aangegeven (samenreiskorting), betekent dit dat wij alsnog met onze OV in moeten checken, of alleen met de online kaartjes die we hebben gekocht? Dan neem ik aan dat je je OV wel bij de hand moet hebben om te laten zien dat je ook daadwerkelijk gebruik maakt van een studentenproduct.

Kortom... Moeten we dus inchecken met de kaartjes, of met onze OV? Checken we in met de kaartjes, moeten we dan alsnog de OV kaart meenemen?
icon

Beste antwoord door Thom 7 mei 2018, 19:38

Als u de e-tickets heeft gekocht en betaald vanaf uw woonplaats naar Brussel neemt u uw Nederlands abonnement wel mee, maar alleen als bewijs van korting. U checkt dus met deze kaart niet in of uit. U moet uiteraard uw bewijs wel meenemen, anders staat er 100 procent korting en die kunt u dan niet aantonen. Dan reist u gewoon zwart. Zowel u als uw vriend moet dus een e-ticket kopen en uw vriend mag daarop 40 procent korting invullen. Hij moet zeker niet inchecken, dan betaalt hij dubbel.

U opent het poortje met uw vierkante code op de e-ticket. Neem een poortje met Scan ticket, het brede poortje rechts is dat altijd.

Er wordt ook naar gevraagd, ik reis op deze manier wekelijks naar de zuiderburen met Dalvrij als bewijs van korting. De controle op deze trein is nauwgezet, de Belgische conducteurs zijn goed op de hoogte en bevoegd voor Nederland.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u de e-tickets heeft gekocht en betaald vanaf uw woonplaats naar Brussel neemt u uw Nederlands abonnement wel mee, maar alleen als bewijs van korting. U checkt dus met deze kaart niet in of uit. U moet uiteraard uw bewijs wel meenemen, anders staat er 100 procent korting en die kunt u dan niet aantonen. Dan reist u gewoon zwart. Zowel u als uw vriend moet dus een e-ticket kopen en uw vriend mag daarop 40 procent korting invullen. Hij moet zeker niet inchecken, dan betaalt hij dubbel.

U opent het poortje met uw vierkante code op de e-ticket. Neem een poortje met Scan ticket, het brede poortje rechts is dat altijd.

Er wordt ook naar gevraagd, ik reis op deze manier wekelijks naar de zuiderburen met Dalvrij als bewijs van korting. De controle op deze trein is nauwgezet, de Belgische conducteurs zijn goed op de hoogte en bevoegd voor Nederland.
Welkom bij de NS Community, osnapitzmax13 :D

Goede vraag en een goed antwoord van Thom :) Kan je daarmee uit de voeten? Als je nog andere vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Reageer