beantwoord

Internationaal ticket, met gedeeltelijke upgrade

  • 22 May 2023
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Binnenkort vertrek in van Amsterdam naar Brussel met de intercity.

Ik heb een vrij reizen abonnement tweede klasse, maar ik wil dit hele traject eerste klasse reizen.

Bij ingangspoortje kan ik niet inchecken met mijn ov chipkaart, omdat ik een ticket bestel en daarmee moet inchecken.

Hoe regel ik dat ik mijn kaart wel kan upgraden én dat deze ook geldig is in de eerste klasse voor alleen het Nederlandse traject (voordat ik weer in discussie moet met de conducteur).

icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 May 2023, 16:16

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Avis en welkom bij de NS Community.

Als je binnen Nederland reist met een vrij reizen abonnement en dat gebruikt bij de aanschaf van een internationaal ticket, dan bepaald de klasse van dat abonnement in welke klasse je mag reizen in Nederland. Als je ook in Nederland in de 1e klas wilt reizen, dan zul je dat abonnement dus tijdelijk moeten wijzigen naar de 1e klas, via een toeslag, mits dat mogelijk is met jouw abonnement.

Als je een NS Flex abonnement hebt, zal dat lastig worden. Bij NS Flex is het namelijk niet mogelijk om een extra losse toeslag aan te schaffen. Daarbij wijzig je de reisklasse via je Mijn NS account of NS App. Aan de hand van de reis die je maakt, bepaald door de in- en uitcheck transacties, wordt er dan een meerbedrag 1e klas toeslag in rekening gebracht voor dat traject. Je kunt dit alsnog doen bij de internationale reis, maar dan zul je wel moeten in- en uitchecken met je OV-chipkaart voor het deel van je reis in Nederland.

Reageer