beantwoord

internationaal treinticket

• 29 december 2019
  • 5 reacties
  • 262 Bekeken

hallo

ik wil graag voor 4 januari 2 treintickets boeken van roosendaal VIA BREDA naar brussel airport 

ik kan op de NS pagina  invoegen dat ik via breda wil , maar als ik dan doorgestuurd word naar intenationale pagina kan ik alleen tickets bestellen via antwerpen . 

vorig jaar lukte het nog wel en was de prijs voor 60 + 19.80 pp   als ik nu 2 losse tickets moet boeken van roosendaal naar breda 5.40 en van breda naar brussel airport 28.40 samen dus 33.80 dan is hetzelfde dat is traject 14 euro duurder .

mijn reden om via breda te gaan is de overstaptijd van 27 minuten , die via antwerpen is 9 minuten , als de stoptrein van roosendaal naar antwerpen vertaging heeft missen we de trein naar het vliegveld .

klopt dit of doe ik iets verkeerd ? ik kan haast niet geloven dat op 1 jaar hetzelfde traject zoveel duurder is geworden 

mvg Jacqueline Heeren 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 december 2019, 16:33

Goedemiddag jacqueline54 en welkom bij de NS Community!

Het klopt dat het mogelijk is om in de binnenlandse Reisplanner een reis te plannen met een ‘via-station’. Het is echter niet mogelijk om online tickets aan te schaffen met zo'n ‘via-station’ meegenomen, dat zul je online dus handmatig moeten doen door twee losse tickets aan te schaffen, een van Breda naar Brussel en een van Roosendaal naar Breda.

Wat betreft de prijs kan het kloppen dat een omreis duurder wordt, dat heeft te maken met de trein die je neemt vanaf Breda ten opzichte van de trein vanaf Roosendaal. Vanaf Breda zou je namelijk de IC Brussel pakken, terwijl je vanaf Roosendaal (voor zover ik kan vinden) ‘reguliere’ Belgische treinen neemt. De prijzen kunnen daardoor verschillen, gezien prijzen bij internationale reizen net als vluchten afhankelijk zijn van hoe kort je ze van tevoren boekt. Zou ik een reis van Breda naar Brussel plannen voor halverwege januari, dan krijg ik bijvoorbeeld opties zo laag als €18.

Helaas kan ik er dus niets aan veranderen. Mocht je nog verdere vragen hebben of advies willen over andere mogelijkheden, dan wil ik je aanraden om rechtstreeks contact op te nemen met onze NS International klantenservice. Op deze pagina vind je alle contactmogelijkheden daarvoor.

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag jacqueline54 en welkom bij de NS Community!

Het klopt dat het mogelijk is om in de binnenlandse Reisplanner een reis te plannen met een ‘via-station’. Het is echter niet mogelijk om online tickets aan te schaffen met zo'n ‘via-station’ meegenomen, dat zul je online dus handmatig moeten doen door twee losse tickets aan te schaffen, een van Breda naar Brussel en een van Roosendaal naar Breda.

Wat betreft de prijs kan het kloppen dat een omreis duurder wordt, dat heeft te maken met de trein die je neemt vanaf Breda ten opzichte van de trein vanaf Roosendaal. Vanaf Breda zou je namelijk de IC Brussel pakken, terwijl je vanaf Roosendaal (voor zover ik kan vinden) ‘reguliere’ Belgische treinen neemt. De prijzen kunnen daardoor verschillen, gezien prijzen bij internationale reizen net als vluchten afhankelijk zijn van hoe kort je ze van tevoren boekt. Zou ik een reis van Breda naar Brussel plannen voor halverwege januari, dan krijg ik bijvoorbeeld opties zo laag als €18.

Helaas kan ik er dus niets aan veranderen. Mocht je nog verdere vragen hebben of advies willen over andere mogelijkheden, dan wil ik je aanraden om rechtstreeks contact op te nemen met onze NS International klantenservice. Op deze pagina vind je alle contactmogelijkheden daarvoor.

hallo stijn

bedankt voor je reactie

ik heb vorig jaar voor hetzelfde traject in dezelfde periode 2 kaartjes voor 60 + online geboekt voor 19.80 pp. het kan toch niet zo zijn dat de prijs in 1 jaar met 14 euro stijgt .

ik zal contact opnemen met ns internationale klantenservice en of met de nederlandse NS klanten service voor meer info

mvg jacqueline

Badge +3

Als je een NL abonnement hebt (met korting of vrij reizen) dan moet je dat toch kunnen opgeven ergens, via Breda tot aan de grens?

Je zult waarschijnlijk bij NS International uitkomen maar waarom je dan niet vanuit omgeving Roosendaal via Breda mag/kunt plannen is mij een raadsel? Dus NEE ik wil niet met die boemel over de grens maar de IC direct vanaf Breda!

Ik zou het via https://www.b-europe.com/NL proberen, is meestal nog goedkoper ook dan NS INT.

hallo robert

bedankt voor je reactie

wij hebben geen ov jaarkaart of abonnement , maar wij gaan elk jaar voor onze vakantie met de trein van roosendaal via breda  naar brussel airport en tot dit jaar altijd al online tickets kunnen boeken voor 19.80 . waarom het dit jaar niet lukt , zal ik  informeren via de klantenservice .

mvg jacqueline

@jacqueline54,

Heb je het ticket vorig jaar meer dan een week op voorhand gekocht? Dan geldt er in de IC Brussel een Early Bird tarief. Met dit vroegboektarief vind ik een ticket Roosendaal - Brussels Airport via Breda voor 19,40 euro op maandag 6 januari.

Tijdens de week krijg ik bij NS International zowel reisroutes via Breda als via Essen. In het weekend krijg ik alleen maar opties via Essen.

Maar op b-europe.com kan ik wel een ticket met een via-station boeken. Ook daar geldt nu het duurste tarief omdat je het ticket minder dan een week op voorhand koopt. Maar dan betaal je nog altijd 33,80 euro via Breda. 

Als je bij b-europe.com een ticket Roosendaal - Brussels Airport via Breda koopt voor zaterdag 11 januari betaal je maar 24,40 euro.

Wacht dus niet te lang om de terugrit te boeken. 

Reageer