beantwoord

Internationale reis met weekend vrijkaart

• 14 juni 2019
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Ik ga een internationale reis maken, ik heb een weekend vrijkaart. Hoe werkt dit? Toen ik de kaart aanvroeg, stond er dat ik korting krijg op internationale reizen.
icon

Beste antwoord door dennistd 14 juni 2019, 14:27

Bij het kopen van een internationaal kaartje kun je aangeven dat je binnen Nederland met 100% korting reist. Daarmee betaal je dus pas vanaf de grens.

Mogelijk heb je ook Railplus: dan krijg je 15% korting op grensoverschrijdende ritten. Dat kost je wel €15 per jaar.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Bij het kopen van een internationaal kaartje kun je aangeven dat je binnen Nederland met 100% korting reist. Daarmee betaal je dus pas vanaf de grens.

Mogelijk heb je ook Railplus: dan krijg je 15% korting op grensoverschrijdende ritten. Dat kost je wel €15 per jaar.
Reputatie 7
Voor korting in het buitenland heeft u Railplus nodig.
Dit staat er bij het weekendvrij abonnement:

• 15% korting op internationale reizen met RAILPLUS, voor € 15 extra per jaar
  • (LET OP: vanaf 8 december zal NMBS (Belgische spoorwegen) niet meer deelnemen aan RAILPLUS. Vanaf die datum kunnen er geen tickets meer verkocht worden met RAILPLUS korting naar en door België)

Meer uitleg over railplus vind u hier: https://www.nsinternational.nl/nl/tarieven-en-kortingen/overige-kortingen-met-de-trein

Voor wat betreft het Nederlandse deel - als u de reis in het weekend maakt, kunt u aangeven dat u van 100% korting in Nederland geniet. U betaald dan alleen het deel in het buitenland.
Hallo Janneke80 en welkom bij de NS Community,

Bedankt voor de gegeven antwoorden. Kan je je zo redden, Janneke80?

Reageer