beantwoord

Internationale treinreis met fietsticket, deel in NL fiets mee?

• 27 juni 2020
  • 10 reacties
  • 242 Bekeken

Ik heb een Duits ticket voor treinreis Brummen naar Oostenrijk voor 30 juni. 

Daar zit ook een fietsticket bij en in Duitsland gereserveerde fietsplaats. 

Kan ik mijn fiets in Nederland in de trein meenemen? 

icon

Beste antwoord door MoDe 28 juni 2020, 00:01

op 30 juni a.s. kan de fiets niet mee op het Nederlandse deel van de reis. U zult dus ander vervoer moeten zoeken voor uw fiets naar het grensstation waar u met uw fiets in Duitsland in de trein kunt stappen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Nee, pas vanaf 1 juli mag in Nederland een fiets mee in de trein

Reputatie 7
Badge +3

op 30 juni a.s. kan de fiets niet mee op het Nederlandse deel van de reis. U zult dus ander vervoer moeten zoeken voor uw fiets naar het grensstation waar u met uw fiets in Duitsland in de trein kunt stappen.

Maar dat had Sidestops toch ook al geschreven ?

Reputatie 5

@Gemmeke Wat is uw exacte route? Voor welk traject geldt de fiets-reservering? 

We gokken, Brummen, Arnhem, Emmerich Grenze.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer vanaf Arnhem met Abellio wordt gereisd dan is het leed te overzien. En dat zal bijna wel omdat in de ICE International nooit fietsen mogen worden meegenomen. In de treinen van Abellio mag de fiets zonder de in Nederland geldende beperkingen worden meegenomen.

https://nl.abellio.de/noordrijn-westfalen/service-kontakt/fiets-meenemen

Het is dan nog wel even de vraag hoe @Gemmeke van Brummen in Arnhem komt. In het slechtste geval wordt het dan een fietsrit van zo’n 24 km.

Wanneer vanaf Arnhem met Abellio wordt gereisd dan is het leed te overzien. En dat zal bijna wel omdat in de ICE International nooit fietsen mogen worden meegenomen. In de treinen van Abellio mag de fiets zonder de in Nederland geldende beperkingen worden meegenomen.

https://nl.abellio.de/noordrijn-westfalen/service-kontakt/fiets-meenemen

Het is dan nog wel even de vraag hoe @Gemmeke van Brummen in Arnhem komt. In het slechtste geval wordt het dan een fietsrit van zo’n 24 km.

Dat wordt dan vandaag of morgen naar Arnhem fietsen. Fiets daar in de stationsstalling droppen en op 30 juni dan wel de fiets mee in de trein. Probleem opgelost lijkt mij. 

Reputatie 5
Badge

Overigens staat juist op de reisplanner van bahn.de (heb ik toevallig net gebruikt om iets te boeken) wel dat momenteel op treinen in NL dus keine Fahrradbefoerderung zugelassen ist. Met ABL-overigens een volle NS-dochter, zal het wel kein problem sein.

Dank voor de reacties. Ik reis inderdaad mat Abelio over Arnhem., Emmerich. 

Naar Arnhem fietsen moet wel lukken. 

Reputatie 7
Badge +3

Overigens staat juist op de reisplanner van bahn.de (heb ik toevallig net gebruikt om iets te boeken) wel dat momenteel op treinen in NL dus keine Fahrradbefoerderung zugelassen ist. Met ABL-overigens een volle NS-dochter, zal het wel kein problem sein.

Dat Abellio een dochter van NS is heeft hier weinig mee te maken. Waar het wel om gaat is dat de RE19 van Abellio als een Duitse trein gezien wordt met het eindpunt net over de grens.

Reageer