Internationale treinreizen augustus 2022 | NS Community
beantwoord

Internationale treinreizen augustus 2022

  • 20 June 2022
  • 7 reacties
  • 308 Bekeken

Goedendag! Weet iemand of er deze zomer internationale trein naar en door Italië rijden? Hoe kan ik dit controleren? Help!

icon

Beste antwoord door Robert B 20 June 2022, 17:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Uit NL zonder overstap niet & nooit-hoewel, de ondernemende groene ondernemers van een soort nieuw leven ingeblazen nachttrein er wel denken weekendjes naar toe te organiseren. Greencitytrip of zoiets.

Het zal geen verbazing horen te wekken dat wat overstapjes nodig zijn-en die hangen nogal af van wat de gewenste eindbestemming is. Gebruik daarvoor gewoon een reisplanner, bvb van bahn.com (DB uit Duitsland) van+naar invullen, dag en ff wachten en hij spuugt het uit, MITS je niet al te lang vooraf wil weten -want dan zijn nog lang niet alle data erin. Dat gaat nooit zo vlot vanuit ITalia.

Een andere mogelijkheid is met de treinreiswinkel-die kunen ook biljetten verzorgen.

In Italia rijdt een aantal spoorbedrijven-op zich verschilt dat nou niet echt van elke Europees land, de grootste heet trenItalia en is nogal berucht om stakingen en ritardi=vertraging.

Reputatie 7
Badge

Nachttrein naar Basel of München en daar overstappen op een trein naar Italie bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +4

Volg de tip van @Vareo. De Holland-Italië express rijdt al lang niet meer, maar de nachttrein naar Basel met een overstap daar is een prima alternatief.

Het lijkt me niet een gekke mogelijkheid om die rechtstreekse verbinding weer in ere te herstellen, maar die is er nu nog niet. Op dit snelle herstel van de slaaptreinen had echter ook niemand gerekend, dus wie weet. Nog even en het is sneller vlugger dan vliegen via Schiphol, ;-)

Een nachttrein naar Italië lijkt me zo gek nog niet.

 

Kijk eens op de site van de Duitse spoorwegen.

Een andere optie is de ICE naar Basel (Zwitserland). Die rijdt 1 keer per dag en vertrekt rond 8.00 uur ‘s ochtends. In Basel kunt u overstappen op treinen naar Italië. In principe zou Rome voor middernacht haalbaar moeten zijn.

Badge +3

Op https://www.desmaakvanitalie.nl/trein-naar-italie lees ik het volgende:

Er zijn inmiddels nieuwe verbindingen om per trein naar Italië te reizen

In Nederland kun je sinds kort in de avond vanuit Amsterdam, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Arnhem per trein naar Italië vertrekken. Na een nachtje toeren over het spoor arriveer je de volgende ochtend in een mooie Italiaanse of andere Europese stad. De reisorganisatie biedt vijfdaagse stedentrips aan vanaf € 199 per persoon, inclusief de reis met de slaaptrein en hotelovernachtingen. greencitytrip.nl

In 2022 komen er nog veel meer nieuwe nachtverbindingen bij. Zo rijdt al een nachttrein tussen Amsterdam en Zürich. Vanaf december 2022 zou je daarna vanuit Zwitserland per directe trein naar Rome moeten kunnen doorreizen.

Sinds mei 2021 konden reizigers al met de nachttrein vanuit Nederland naar Innsbruck en Wenen reizen. De Nightjet, zoals de nachttrein heet, vertrekt vanuit Amsterdam, Utrecht en Arnhem naar München, Innsbruck en Wenen. In bijvoorbeeld Innsbruck kun je overstappen op een trein naar Italië. nsinternational.com/nightjet

Dank voor de reactie. De organisatie Greencitytrip heeft echter gemaild dat ze deze zomer geen treinreizen aanbieden naar Italië vanwege het feit dat in Italië geen treinen zouden rijden.. vandaar onze verwarring.

Reputatie 1

Voor internationale treinreizen raadpleeg ik altijd bahn.hafas.de

Reageer