Hallo Rian. Heb zelf nog een dag of wat een idem dito voor 2 mnd. Die barcode heeft zowel MAX aantal keren als MAX aantal dagen. Uiteraard zoals bij alles van NS uit schrik om mogelijk eventueel fraude te voorkomen. Ze denken niet aan NLers, gaan er van uit dat de typische buitenlander NL bezoekt voor een dag of wat en weer naar de volgende kapitaal/hoofdstad doorreist, met eventueel een kort tripje ertussenin.
Overigens heb k ook wel vragen/opmerkingen gelezen van buitenlanders die bvb het zo leuk vonden in NL en na bvb 10/15 dagen nog eens weeromkwamen en toen hetzelfde meemaakten.
Hetzelfde kan ook gebeuren in Arnhem met door de automaat verkochte VRR-kaartjes met nog wel een QRcode erop. Een 4-ritkaart geldt bvb MAX wel 15 maand.
Terzijde; in bvb Spanje/Cercanias of FRankrijk (steeds meer poorten) of Portugal (chips rond regio Lisboa) kan het een nog grotere gruwel zijn: poorten, maar niemand om je erdoor te helpen of een zichtbaar middel om dat te kunnen bereiken
Is het niet zo dat interail in land van aankoop alleen geldig is om land uit te reizen en weer in te reizen en niet om onbeperkt in het land van aankoop rond te reizen?
Is het niet zo dat interail in land van aankoop alleen geldig is om land uit te reizen en weer in te reizen en niet om onbeperkt in het land van aankoop rond te reizen?
In je woonland is Interrail inderdaad beperkt geldig. Maar:
- Als je in Nederland woont, is het voldoende om aan het begin van de geldigheid de barcode 1x te gebruiken en later nog eens terug te keren, om dan vast te stellen dat de barcode niet meer werkt.
- Dit probleem zal ook optreden bij Interrail-reizigers die niet in Nederland wonen.
Ik verneem van @Rizana NS dat ze hier al mee bezig is via dit topic.
Ik verneem van @Rizana NS dat ze hier al mee bezig is via dit topic.
Dat topic gaat niet over Interrail. In dat topic is het nog niet eens zeker wat de oorzaak ervan is, waarom de poortjes bij die reiziger soms niet opengaan bij gebruik van een PDF-ticket van DB.
De barcode zou de gedurende de hele geldigheidsperiode te gebruiken moeten zijn. Ik zal een melding doorzetten van jullie ervaring en ben benieuwd of anderen dit herkennen of ook hebben meegemaakt.
De barcode zou de gedurende de hele geldigheidsperiode te gebruiken moeten zijn. Ik zal een melding doorzetten van jullie ervaring en ben benieuwd of anderen dit herkennen of ook hebben meegemaakt.
@Maxime NS Update: dit probleem bestond vorig jaar nog steeds:
https://community.eurail.com/eurail-interrail-passes-41/how-would-it-work-if-the-country-of-residence-like-the-netherlands-has-electronic-gates-when-you-exit-the-station-and-return-later-to-catch-the-next-train-280?postid=55723#post55723
Dus waarschijnlijk bestaat het ook nu nog steeds: QR-codes op Interrail/Eurail-passen gaan niet de hele geldigheidsduur van de pas mee. Dat is dus een bug.
Dat is vreemd, het dient namelijk wel naar behoren te werken. Ik zet nogmaals een melding door om dit na te laten kijken. Bedankt voor het doorgeven!
Dat zou dan inderdaad een bug zijn (voor zover poortjes de code wel herkennen maar een foutmelding geven over de datum).
Want poortjes gaan echt niet kijken of een code al X keer gebruikt is. Desnoods via de SOS/Info zuil (blauwe knop) een poortje laten openen, of als er personeel aanwezig is door hen laten doen.
Dat zou dan inderdaad een bug zijn (voor zover poortjes de code wel herkennen maar een foutmelding geven).
Want poortjes gaan echt niet kijken of een code al X keer gebruikt is.
Naar wat ik heb begrepen is dat wel een mogelijkheid. Voor een Interrail is dat juist hoogst ongewenst maar wie weet wat NS daarvoor bedacht heeft.
Naar wat ik heb begrepen is dat wel een mogelijkheid. Voor een Interrail is dat juist hoogst ongewenst maar wie weet wat NS daarvoor bedacht heeft.
In dat geval zou een poortje moeten ‘weten’ dat het om een Nederlands Interrail ticket gaat, en dat daarmee maar één outbound/inbound reis mogelijk zou zijn (en wat dan bij een overstap door poortjes)?
Naar wat ik heb begrepen is dat wel een mogelijkheid. Voor een Interrail is dat juist hoogst ongewenst maar wie weet wat NS daarvoor bedacht heeft.
In dat geval zou een poortje moeten ‘weten’ dat het om een Nederlands Interrail ticket gaat, en dat daarmee maar één outbound/inbound reis mogelijk zou zijn (en wat dan bij een overstap door poortjes)?
Dat kan een poortje niet weten, aangezien omslag en pas onafhankelijk van elkaar zijn en er geen registratie is van welke pas welke omslag heeft gekregen. Maar er kan wel geteld worden hoeveel keer een bepaalde barcode al door een poortje is geweest.
Is de QR-code eigenlijk überhaupt per omslag verschillend, of is er steeds sprake van een batch omslagen die met dezelfde QR-code gedrukt worden? Daar kan het probleem allicht ook door ontstaan als die code een maximaal aantal keer gebruikt mag worden.
Is de QR-code eigenlijk überhaupt per omslag verschillend, of is er steeds sprake van een batch omslagen die met dezelfde QR-code gedrukt worden? Daar kan het probleem allicht ook door ontstaan als die code een maximaal aantal keer gebruikt mag worden.
Zou kunnen maar ik kan het je niet vertellen. Ik nam tot nu toe aan dat iedere omslag een uniek omslagnummer ("pass cover number”) heeft en dat dat in de QR-code verwerkt zit. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
Och ja, ik bedoelde het ironisch (gaat niet goed komen als het niet werkt, maar @Daniël NS dank voor de herhaalde moeite).
Net als met je kersverse Wintercity barcode bij Kiosk voor een gratis kaasbroodje (bij je koffie of zelfs gratis koffie?) en te horen krijgt ‘nee, die is al gebruikt’
Oh ja, waar en wanneer dan? ‘Ehh… dat weten wij niet’ Computer says no en bovendien AVG natuurlijk (alsof het tijdstip en locatie van een anonieme code een persoonsgeveven is)