beantwoord

Is een Mid-Flex Tarief kaartje geldig bij missen aansluiting ivm vertraging/uitvallen trein?

• 19 mei 2015
  • 4 reacties
  • 2536 Bekeken

Kan ik zonder problemen met een mid-flex tarief kaartje reizen in geval van missen van aansluiting als gevolg van vertraging of uitvallen van treinen?

In dit geval reis ik van Rostock (DL) naar Nederland en enkele dagen later weer terug. Stel dat de trein Rostock-Hamburg verlaat is en ik zou mijn aansluiting naar Osnabrück missen, kan ik dan zonder extra te betalen mee met de eerstvolgende trein richting bestemming?

Bij voorbaat dank!

Mvg
icon

Beste antwoord door Stephan NS 20 mei 2015, 09:35

Hallo SanderdeHaan,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Ik zou ook meegaan in het antwoord van Keuzereiziger, maar ik adviseer je nog even contact op te nemen met NS International. Zij kunnen je vast en zeker helpen deze vraag te beantwoorden, zodat je niet voor eventuele verrassingen komt te staan. Je topic is verplaatst naar "Overige producten".

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Zet me er niet op vast, maar volgens mij mag dat. Zo te zien reist u op het gehele traject met een IC-trein (Intercity). Die heeft geen (verplichte) zitplaatsreservering, dus heeft u in Duitsland geen treinbinding. Dat zou volgens mij betekenen dat u iedere relevante trein zou mogen nemen die in de goede richting rijdt (zegmaar zoals in Nederland).

Als u 't mij vraag zou ik zeggen dat het Mid-Flex tarief meer iets betekent als het gaat om omboeken naar een andere reisdag.

P.S. Let erop dat momenteel veel gestaakt wordt bij de Duitse spoorwegen.
Hallo SanderdeHaan,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Ik zou ook meegaan in het antwoord van Keuzereiziger, maar ik adviseer je nog even contact op te nemen met NS International. Zij kunnen je vast en zeker helpen deze vraag te beantwoorden, zodat je niet voor eventuele verrassingen komt te staan. Je topic is verplaatst naar "Overige producten".

Groet,
Stephan
Reputatie 1
Badge
hangt er van af. vergeet dat NS-INT maar, blinkt uit in niet-weten en incompetentie, de DB weet meestal veel meer van dit soort zaken-en zijn voor de 8e keer (dwz een splintergroep van ex-DDR machinisten met een machtswellusteling aan het hoofd) aan het staken en dus een groot deel van het treinverkeer aldaar aan het platleggen.
DE plek om na een ECHTE vertraging aan te kloppen is het SERVICEbalie in ELK DUits groot station-die kunnen je ticket dan omschrijven of vrijgeven voor elke trein. of zelfs en andere route (bvb via Münster-gronau). Ik meen overigens dat tijdens deze stakingsperiode alle ''zugbindung'' al is vrijgegeven, maar niet zeker. Die term half-flex is total onbekend in DE. Enkel van belang is of je wat zij noemen ''ZUGbindung''=dwz je MOET in de bestelde trein op die dag/tijd rijden, is. Die vervalt altijd al na een vertraging van meer als 15/20 min van trein 1 naar trein 2.
Reputatie 1
Badge
Zet me er niet op vast, maar volgens mij mag dat. Zo te zien reist u op het gehele traject met een IC-trein (Intercity). Die heeft geen (verplichte) zitplaatsreservering, dus heeft u in Duitsland geen treinbinding. Dat zou volgens mij betekenen dat u iedere relevante trein zou mogen nemen die in de goede richting rijdt (zegmaar zoals in

P.S. Let erop dat momenteel veel gestaakt wordt bij de Duitse spoorwegen.

NEE!!! ZUGbindung betekent dat je WEL met de geboekte trein moet reizen, ook al is er geen verplichte REServering (dat heft vrijwel geen enkele DB-trein). dat is een ander concept als bvb Thlalys of in FR.
Zie verder mijn andere reactive ivm die staking.

Reageer