Jubileum-BahnCard 25

Reputatie 2
  • Reisleider*
  • 76 reacties
Ivm het 25 jarig bestaan van de BahnCard kan je t/m 31 oktober een BahnCard 25 aanschaffen die een jaar geldig is voor erg gunstige prijzen:

2e klas € 25 (normaal € 62)
1e klas € 50 (normaal € 125)

Met deze BahnCard krijg je 25% korting op zowel de Flexpreis (normale prijs van een kaartje) als de Sparpreis (voordelige kaartjes) binnen Duitsland. De korting wordt dus niet berekend over het buitenlandse deel van een reis met Sparpreis Europa kaartjes.

Let op dat de kaart een abonnement is en als je niet uiterlijk 6 weken voor het einde van het loopjaar opzegt het abonnement automatisch wordt verlengd tegen de normale, bovenstaande prijzen.

Meer informatie zie onderstaande links.

Nederlands: https://www.bahn.com/nl/view/aanbod/bahncard/bahncard.shtml?dbkanal_007=L07_S07_D002_KIN0059_FLYOUT-ANGEBOTE-BAHNCARD_LZ01

Duits: https://www.bahn.de/p/view/bahncard/ueberblick/jubilaeumsbahncard.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0004_FV-JUBILAEUMS-BC-2017_LinkeNavigationLink_LZ01&dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0004_ar1-FV_LZ01

15 reacties

Reputatie 7
Badge
@ERL
Thx. Gelijk geregeld
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad een prachtig aanbod, want Railplus, dat in Nederland 15 euro kost, is inbegrepen. Verder biedt de Bahncard bij een wat langere afstand gratis reizen in het aanvullende stadsvervoer. Vanaf Arnhem in het Ruhrgebied al snel geldig. Met name de eersteklas Bahncard 25 is zeer rendabel. Omgerekend is het dan nog een tientje bij een Bahncard 25 tweede klas en vijfendertig bij een Bahncard eerste klas.

Tja, ik heb al een Bahncard, und umtauschen geht nicht, dus helaas pindakaas.

Opvallend blijft dat een Nederlandse Altijd Vrij €333, -- per maand kost en de Bahncard 100, en dan ook nog met vrij vervoer in de steden, op € 388,-- komt. Het is inderdaad duurder maar Duitsland is ook wel een ietsiepietsie groter natuurlijk. Slechts acht en een half keer.

Niettemin een uitstekende tip. Al had ik gehoopt op een herhaling van de gereduceerde Bahncard 50.
Reputatie 2
Ik heb de 1e klas BahnCard afgelopen zomer als Probe BahnCard voor 3 maanden gebruikt voor een aantal reizen, inclusief mijn vakantie. En veel plezier van gehad.

Een ander voordeel is dat je met een 1e klas BahnCard gebruik mag maken van de DB lounge op een aantal stations. Ook mag je met een 1e klas BahnCard 2e klas tickets kopen indien nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker voor vijftig euro loont de eersteklas Bahncard voor deze prijs al met één rit. Jammer is wel dat de Bahncard geen reductie geeft op de Ländertickets maar die zijn natuurlijk als goedkoop.

Maar dit aanbod zal zeker mensen over de streep trekken, ook in Nederland. Wie nog zonder naar Berlijn gaat, is niet goed bezig.
Reputatie 1
Het loont zich als je boekt vanaf het eerste Duitse station over de grens, b.v. Leer, Emmerich, Bad Bentheim, Herzogenrath en Kaldenkirchen/
Reputatie 7
Badge +4
Bahncard geldt al vanaf het theoretische grenspunt, als je ook aan de Nederlandse kant van dat grenspunt gedekt bent. In sommige verbanden geldt Bahncard overigens niet. Ook niet voor de Ländertickets. En het Niedersachsen-ticket en die voor NRW zijn zeer interessant.

Het was een jaar geleden nog anders maar als je nu een korting voor beide landen invult, is het niet meer zo dat het maar voor één land berekend wordt. Ook honderd procent korting in Nederland werkt in combinatie met de Bahncard, maar honderd procent nog niet met een Duits kaartje op de Handyticket. De Bahncard wordt daar automatisch meegenomen. De oosterburen zijn wat verder met mobiele tickets dan NS, al verbetert het snel.

U gebruikt in uw enthousiasme al een germanisme, zie ik. 😉
Badge +3
Top, en oki (zeggen mij Duitse kennissen)

Niet dat ik vaak in DE kom met de trein maar DB is dus goed bezig. Es lohnt sich 🙂
Reputatie 4
Bedankt voor laten zien van dit aanbod 🙂
Reputatie 4
Hebben medeforumers de kaart ook besteld? Ik heb hem nog steeds niet binnengekregen met de post, ondanks dat ik hem 25 dagen geleden heb besteld.
Reputatie 2
volvo8700 schreef:

Hebben medeforumers de kaart ook besteld? Ik heb hem nog steeds niet binnengekregen met de post, ondanks dat ik hem 25 dagen geleden heb besteld.

Ik heb de kaart 31 oktober besteld en nog niet per post ontvangen. In de bevestigingsmail staat dat over het algemeen de kaart binnen 12 dagen na de ingangsdatum bezorgd wordt.

Heeft u bij de bestelling gekozen om een voorlopige Bahncard als eticket of op de DB app te laden? Deze is nl meteen te gebruiken vanaf de geselecteerde ingangsdatum. Hierbij is wel een identiteitsbewijs nodig als u gaat reizen.

Ik denk dat er veel kaarten zijn besteld en daardoor de levering wat langer duurt. Eventueel kunt u met DB contact opnemen om te vragen wat de stand van zaken is. In de bevestigingsmail staat een mailadres en telefoonnummer.
Reputatie 7
Badge +4
Mijn ervaring is ook dat het langer duurt dan tien dagen, nog even geduld. Het voordeel van het kopen in het Reisezentrum op de stations is dat je contant betaalt en meteen je tijdelijke bewijs meekrijgt. DB heeft wat moeite met buitenlandse banken.
Ik betaal met een Duitse creditcard bij de DB, maar ook dan zijn ze niet altijd even snel met versturen naar Nederland. In de app laden werkt super gelukkig 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb dezelfde ervaring. Je kunt de afbeelding van de Bahncard zelfs oproepen. Het systeem van de Handyticket is ook heel snugger beveiligd tegen ongure figuren die 'slim' zijn. Gründlichkeit is zo slecht nog niet.

Nu nog de optie van 100 procent korting in Nederland inbouwen, voor Zwitserland kan het wel en het is voor veel Nederlanders veel beter bruikbaar.
Misschien kan de nieuwe innovatiestudio hier nog iets leuks in gaan betekenen, het valt onder de vlag van Mlab, en daar zit de goede man op de juiste positie 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ik ken hem niet, maar dat zal zeker helpen. Fluister ze maar wat in, je kent mijn standpunten 😉

Reageer