En ook met de volgende ICE als dat zo uitkomt.
Mag je bij overstap missen dan ook met de tragere VIAS-trein naar Arnhem in plaats van met de DB-ICE?
Ja. Bedenk wel dat bij het missen van de ICE aansluiting in Duisburg de volgende ICE pas komt na bijna twee uur. Of u daarin plaats mag nemen of niet, hangt ook van het kaartje af. Met een Interailkaart maak het niets uit maar een Supersparpreis of Sparpreis is wel traject- en tijdgebonden. Overigens is dat simpel op te lossen door op het station het stempeltje ‘Zugbindung aufgehoben’ te halen. Veelal is de vertraging ook wel bekend in de volgende ICE. Een reservering voor een stoel vervalt dan wel, die is ook aan een door u gemiste trein gebonden. Maar u mag dan wel mee en als er zitplaatsen vrij zijn is het geen probleem. Doorgaans is er na Duisburg redelijk vaak wel ruimte in de trein naar Amsterdam. Maar dat is op basis van mijn persoonlijke waarneming, ik reis het echter vaak.
Ja. Bedenk wel dat bij het missen van de ICE aansluiting in Duisburg de volgende ICE pas komt na bijna twee uur. Of u daarin plaats mag nemen of niet, hangt ook van het kaartje af.
Als je een doorgaand kaartje voor de ICE hebt, dan mag je de volgende IC of stoptrein naar Arnhem nemen.
Met een Interailkaart maak het niets uit maar een Supersparpreis of Sparpreis is wel traject- en tijdgebonden. Overigens is dat simpel op te lossen door op het station het stempeltje ‘Zugbindung aufgehoben’ te halen.
Die stempel kan voor buiten Duitsland handig zijn maar is in principe niet nodig.
Ik heb in Duitsland nooit een stempeltje nodig gehad. Kon zonder problemen in andere treinen zitten.