beantwoord

kaartje naar brussel duurder?

• 12 december 2019
  • 6 reacties
  • 317 Bekeken

Hoe kan een treinkaartje gisteren nog 24,50 naar Brussel zijn en vandaag 34,20? Beetje groot verschil lijkt me? 

icon

Beste antwoord door Slidestops 12 december 2019, 11:50

Informatie over de prijzen en tariefstructuur van de intercity Brussel kun je hier terugvinden: https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/intercity-brussel

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Voor welke trein is dat? Zowel IC Brussel als Thalys hebben diverse tarieven die afhankelijk zijn van het tijdstip dat je boekt en reist.

Reputatie 7

Informatie over de prijzen en tariefstructuur van de intercity Brussel kun je hier terugvinden: https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/intercity-brussel

Niet de Thalys maar intercity. 
Gisteren keek ik voor precies dezelfde trein met dezelfde voordelen. Ik heb vandaag alleen de pagina herladen.

Badge +3

Hmm, het zal toch niet zo zijn dat NS International bepaalde tarieven toont en de volgende dag iets anders?

Dat riekt een beetje naar wat boeking-sites van luchtvaartmaatschappijen en hotels soms doen (én de prijsvergelijkers zoals Trivago en zo).

Je krijgt een prijs, gaat elders verder shoppen (voor iets goedkopers misschien) en komt vervolgens terug bij de website, om te zien dat de prijs ineens omhoog is gegaan!

Wat ze dan willen is natuurlijk dat je je niet verder bedenkt, en het gaat boeken voor de op dat moment getoonde prijs. Je was immers ‘terug gekomen’ op de site/pagina dus wil je het blijkbaar nogal graag!

Maar ik denk eerder dat het te maken heeft met Early Bird boekingen die tot 7 dagen van tevoren goedkoper zijn dan in de laatste week.

Reputatie 6

Zoiets ja, als je 7 dagen voor vertrek kijkt dan krijg je een early bird tarief te zien. Kijk je een dag later dan zie je het normale en duurdere tarief. 

Reputatie 5
Badge

Dit is dan ook echt de enige tariefsprong die wordt gemaakt en kan je zelf opmerken door iets nauwkeuriger de voorwaarden e.d. te lezen. Het heeft dus niet veel met dynamisch beprijzen zoals airlines of ook die Thalys doet te maken.

De volle-mepprijs kan ietsje goedkoper door in stukjes te knippen: met NS-INT tot Noorderkempen, dat was 5 eur voor BE-deel en tegen NMBS.be binnenlands tarief vanaf daar tot zone BRUssel. Naar bestemmingen verder in BE wordt dat verschil nog groter.

Op de site van ROVER staat een uitgebreid overzicht van hoe voordelig naar BE te reizen, per trein of bus. Wel zijn vanaf vandaag (nieuwe dienst) ook de INTernationale SCIC prijzen gewijzigd en geldt in BE niet meer de eventuele 15% Rail+ korting. Maar die was toch al enkel op het veel hogere aftroggel INTernationaal prijs.

Reageer