beantwoord

Kan ik mijn taxi geld terugkrijgen?

• 19 april 2017
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

Ik ging 2 maanden geleden met een NS geboekte ticket naar Oostenrijk,
alleen toen wij op onze eerste trein richting Duitsland wilde stappen had deze vertraging opgelopen, zoveel dat we de overstap in Düsseldorf zouden missen.
NS had uiteindelijk een bus als vervanging geregeld om ons naar een ander station te brengen waarvan we de trein konden nemen.
Er kwam 1 bus en die was gelijk bomvol, we mochten er niet meer bij en hij zou heen en weer rijden maar dat zou niet optijd zijn.
Wij hebben vervolgens de taxi naar Düsseldorf genomen omdat we het anders niet gered zouden hebben.
Die taxi rit kostte ons 120,- euro.
Nu vraag ik me af of wij dit geld terug krijgen (of een deel ervan) omdat het slecht geregeld was door NS.
Alvast bedankt voor de reacties!
Vriendelijke groeten,
Youri
icon

Beste antwoord door Tamzin 19 april 2017, 17:48

Nee, als U op eigen initiatief een taxi hebt genomen komt U niet in aanmerking voor een vergoeding. Alleen als U op initiatief van een NS-medewerker met de taxi gaat worden de kosten vergoed. En dat is ook wel logisch omdat anders jan en alleman te pas en te onpas een taxi neemt op kosten van NS.

U had in dit geval op vervangend NS-vervoer moeten wachten en dan in Düsseldorf eventueel een latere trein naar Oostenrijk kunnen nemen. Eventuele verplichte Zugbindung voor de aansluitende trein in Düsseldorf komt in zo'n geval wel te vervallen en U mag in dat geval in Düsseldorf de eerstkomende trein nemen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, als U op eigen initiatief een taxi hebt genomen komt U niet in aanmerking voor een vergoeding. Alleen als U op initiatief van een NS-medewerker met de taxi gaat worden de kosten vergoed. En dat is ook wel logisch omdat anders jan en alleman te pas en te onpas een taxi neemt op kosten van NS.

U had in dit geval op vervangend NS-vervoer moeten wachten en dan in Düsseldorf eventueel een latere trein naar Oostenrijk kunnen nemen. Eventuele verplichte Zugbindung voor de aansluitende trein in Düsseldorf komt in zo'n geval wel te vervallen en U mag in dat geval in Düsseldorf de eerstkomende trein nemen.
Reputatie 6
Ik vind wel dat NS dat beleid bij vervoer bij storingen beter onder de aandacht mag brengen. Ik hoor dit soort vragen zo vaak. Er zijn naar weinig mensen echt op de hoogte van wat en hoe, waar je recht op hebt in zo'n geval. Mag je met een taxi om een begrafenis te halen? Mag je met inkostenvergoeding met een gewone lijnbus die net vertrekt buiten het station, zonder anderhalf uur op NSbussen te moeten wachten? Kan me helemaal voorstellen dat mensen in de stress een taxi nemen om maar een vlucht te kunnen halen, als er heel lang gewacht moet worden op busvervoer. Ben zelf weleens om 's avonds kaat gestrand in Oss, personeel wist zelf ook niet hoe en wat verder, je moest maar afwachten. Personeel zelf ging terug de trein in, retour naar vertrekstation. Ook geen bussen, logisch, dat gaat niet zo vlot. Je kan wachten tot St. Juttemis op een koud station Oss, maar zo gek ben je niet toch.Toen samen met andere reizigers zelf een taxi gebeld en de kosten gedeeld. Geen vergoeding vanuit NS .... maar wel om 01.30 uur thuis, wat anders zeker niet gelukt was.
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
De regels zijn volkomen duidelijk. NS zorgt voor vervangend vervoer en ander vervoer op eigen initiatief is voor eigen rekening. Als je niet wilt wachten op vervangend vervoer is dat je eigen keuze.
Reputatie 6
@Rene74
De regels zijn volkomen duidelijk. NS zorgt voor vervangend vervoer en ander vervoer op eigen initiatief is voor eigen rekening. Als je niet wilt wachten op vervangend vervoer is dat je eigen keuze.

De regels zijn bij jou dan wel bekend, bij de meeste reizigers volgens mij niet. En er zijn gelukkig altijd uitzonderingen op regels... een flexibele instelling is fijn.
Reputatie 6
@Rene74

De regels zijn bij jou dan wel bekend, bij de meeste reizigers volgens mij niet... Daarom zijn er altijd zoveel vragen en onduidelijkheden over. Hoe zou dat nu komen.
Reputatie 7
Badge +3
Er is geen onduidelijkheid maar sommige mensen denken er wellicht met veel zeuren toch geld uit te slaan.

Reageer