kan reizigersonderzoek worden afgeschaft?

• 27 augustus 2019
  • 13 reacties
  • 702 Bekeken

Zojuist zeer onbeschofte reizigers onderzoek meegemaakt in de internationale trein van utrecht richting Frankfurt.
Als de mensen van ipsos niet willen helpen laat ze dan de trein niet instappen en plekken bezet houden.
Reizigers die wat vragen worden afgeblaft.

13 reacties

Hallo Ron1234567890, welkom op de NS Community.

Bedoel je dan dat ze om reisinformatie werd gevraagd? Daarin kunnen ze inderdaad niet helpen. Het spijt me dat dit niet netjes is aangegeven. Wat gebeurde er precies? Hoe laat vertrok je trein vanaf Utrecht?
Reputatie 5
Misschien kan Ron exact vertellen wat er gebeurt is? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Waarmee wilden ze niet helpen?
Reputatie 5
Bedoel je dan dat ze om reisinformatie werd gevraagd? Daarin kunnen ze inderdaad niet helpen.

Is dat niet een beetje scheef? Zelfs de gemiddelde BOA op het station wil je daar wel even mee helpen, ondanks dat ze er officieel niks mee te maken hebben.
Reputatie 6
Zelfs de gemiddelde BOA op het station wil je daar wel even mee helpen, ondanks dat ze er officieel niks mee te maken hebben.

Natuurlijk @s1mon9 hebben NS BOA medewerkers daar wat mee te maken, zie ook de -S- in hun functienaam VenS.
Reputatie 5
Hallo Ron1234567890, welkom op de NS Community.

Bedoel je dan dat ze om reisinformatie werd gevraagd? Daarin kunnen ze inderdaad niet helpen. Het spijt me dat dit niet netjes is aangegeven. Wat gebeurde er precies? Hoe laat vertrok je trein vanaf Utrecht?

Wat een instelling weer. Zal ik dan maar - als gewoon burger zonder enige arbeidsrelatie met of namens NS - in het vervolg dan ook maar niet meer helpen als mensen mij om reisinformatie vragen?
Reputatie 7
Badge +3
TS had over onbeschofte reizigers onderzoek en reizigers die afgeblaft werden.
Dat iemand van Ipsos niet kan helpen qua reizigersinformatie kan ik me misschien nog wel iets bij voorstellen, maar dit kan dan wel op een normale en beleefde manier en toon gezegd worden.
Reputatie 3
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas kunt oordelen als je 2 kanten van het verhaal hoort. Ik zie hier maar 1 kant en die is bijzonder onduidelijk.
Reputatie 5
De vraag blijft echter staan.

Wij hebben hier verscheidene getuigenissen van IPSOS-medewerkers die het varken uithangen tegen betalende klanten.

NS heeft een uniek inzicht in het reizigersgedrag met de OV-chipkaart.

Moeten ze die IPSOS-teams dan nog op de reizigers loslaten ?
Reputatie 6
Ik heb van mijn moeder geleerd dat je pas kunt oordelen als je 2 kanten van het verhaal hoort. Ik zie hier maar 1 kant en die is bijzonder onduidelijk.

Helemaal mee eens @Arend7
Eén bericht van iemand welke zich hier speciaal voor aanmeld en verder niet meer reageert.
Op consumentenforums worden dit soort eenmalige negative (of extreem positive) berichten weer verwijderd.
Er blijkt vaak heel wat anders achter te zitten, en dan is het al gauw laster.
Reputatie 5

Zelfs de gemiddelde BOA op het station wil je daar wel even mee helpen, ondanks dat ze er officieel niks mee te maken hebben.Natuurlijk @s1mon9 hebben NS BOA medewerkers daar wat mee te maken, zie ook de -S- in hun functienaam VenS.

Ik bedoel de lokale gemeentelijke BOA's, niet de mensen van NS service & veiligheid
Reputatie 4
Zeker moet je in dit soort meldingen altijd 2 kanten horen.
MAAR; ik heb en reis toch redelijk frequent, nog nooit IPSOS met die rooie vessies in ICE o.d. INTernational trains meegemaakt, enkel enorm lange en haast psychologische enquetes van NS/INT (Voorheen HiSpeed-al dat gefrats) meegemaakt waar je voordat de reis al was begonnen al moest melden hoe safe je je voelde aan het eind. Van die dingen dat je uit wanhoop maar halverwege staakt met invullen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik reis nooit met de ICE dus heb daar geen ervaring. Maar er staat dan ook niet dat ze daar met reizigersonderzoek bezig waren, wel dat ze plekken bezet hielden. Misschien met deze trein onderweg naar een trein waar ze wel aan het werk moesten of juist weer terug naar huis? Ik neem aan dat ze dan gewoon van deze trein gebruik mogen maken. Al is het dan nog steeds niet de bedoeling om onbeschoft te zijn.
Reputatie 5
Het staat de betreffende Ipsos-medewerker geheel vrij om hier zijn / haar kant van het verhaal te belichten. Tevens staat het NS geheel vrij om verdere navraag te doen en met een nadere uitleg te komen. Tot die tijd zullen we het moeten doen met de hier beschikbare informatie die TS heeft gepost.

Reageer