beantwoord

klacht over behandeling van klachten door ns internationaal

  • 27 March 2023
  • 3 reacties
  • 263 Bekeken

Ik heb op 3 september 2022 een klacht ingediend bij NS International en nog steeds niets gehoord. De ene medewerker ziet in januari dat de klacht wel in behandeling is, maar kan niets zeggen wanneer ik iets hoor. Vandaag weer gebeld en opeens kan de klacht helemaal niet meer gevonden worden. Algemeen kan het wel 9 !! maanden duren voordat een klacht wordt afgehandeld ??!! Je zou nog eerder zwanger worden én ook al bevallen zijn voordat NS een klacht weet af te handelen … :s Ik las ergens anders op internet dat de wettelijke termijn om een klacht af te handelen 3 maanden is.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 March 2023, 20:54

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond PunkyFish en welkom bij de NS Community.

Ik vrees dat je klacht hier een beetje misplaatst is. De NS Community is een platform waar in eerste instantie reizigers elkaar kunnen helpen. Het is geen postadres van de NS, laat staat NS International.

Er is inderdaad een aanzienlijke achterstand in de afhandeling van klachten of complexe claims bij NS International. Spijtig, maar helaas momenteel de situatie. Waarom de ene medewerker de mail wel kon vinden en de andere niet kan ik niet goed verklaren. Wellicht had de ene collega iets meer ervaring in dit soort vragen.

Op deze pagina kun je vinden waar en hoe je een klacht kunt indienen over NS International en wat voor een vervolgstappen je kunt nemen als je het niet eens bent met of een klacht hebt over de afhandeling. De Community kan je hier niet mee helpen.

Ook ik heb september 2022 een klacht ingediend nav de staking met het treinverkeer waardoor we niet vanuit London naar huis konden. Ook nog helemaal niets vernomen. Ik denk eraan naar een derde partij te stappen om hierover een klacht in te dienen. Wie heeft hier ervaring mee? En waar kun je dan het beste de klacht indienen? Geschillencommissie reizen? 

Reputatie 7
Badge +1

Ook ik heb september 2022 een klacht ingediend nav de staking met het treinverkeer waardoor we niet vanuit London naar huis konden. Ook nog helemaal niets vernomen. Ik denk eraan naar een derde partij te stappen om hierover een klacht in te dienen. Wie heeft hier ervaring mee? En waar kun je dan het beste de klacht indienen? Geschillencommissie reizen? 

Je kunt eens beginnen bij het Klantenloket Openbaar vervoer:

https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/

Direct op de homepage staat:

Ik heb mijn klacht ingediend bij de vervoerder, maar nog geen reactie gekregen. Kan ik al naar het Klachtenloket?

U kunt bij ons altijd een klacht indienen over de behandeltijd van uw klacht. Wij verwachten dat u uiterlijk binnen vier weken een reactie krijgt op uw klacht van de vervoerder. Krijgt u binnen deze vier weken geen reactie? Dan kunt u de klacht doorsturen naar het Klachtenloket. Wij vragen de vervoerder dan om een reactie te geven op uw klacht.

Reageer