beantwoord

Kosten treinkaartje uit automaat

Wie kan mij vertellen wat een treinkaartje uit de automaat op station roosendaal kost.
Van Roosendaal naar Antwerpen centraal.
100 % daluur korting binnen nl.

Alvast bedankt voor het antwoord .
icon

Beste antwoord door herrie 7 maart 2019, 09:13

Sjoukens schreef:

Zal het nu via de automaat heel erg veel schelen?

Zie de bijlage voor de prijzen van de NMBS-automaat.

Als u boven de 65 bent en in de week na 9 uur reist, zou ik voor het seniorenbiljet van de NMBS gaan. Dit is een dagretour tegen een forfaitair bedrag. Antwerpen is dan even duur als een rit naar Poperinge of Aarlen.

In het weekend (vertrek vanaf 18u30 vrijdag, terugrit t.e.m. laatste rit zondag) is het weekendticket van NMBS de goedkoopste optie.

De NS-automaat vraagt geen toeslag voor een eenmalige chipkaart bij internationale reizen.

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo Sjoukens en welkom bij de NS Community,

Het is mogelijk om een kaartje naar Antwerpen uit de automaat op het station in Roosendaal te kopen, ook met korting. Ik kan je niet vertellen wat dit kost. Dit verschilt namelijk per treinreis. Je kan het kaartje ook als e-ticket aanschaffen.
Reputatie 6
Badge
Verder is het goed om te weten dat er een automaat van NMBS staat (deze herkent geen NL korting) en een automaat van NS. Je zou een vergelijking kunnen doen tussen de NMBS website (met ticket van/naar Roosendaal) en NS international. Let er dan wel op dat je via NSinternational niet via Breda wordt gestuurd, want dan betaal je doorgaans een hoge prijs.
Heren bedankt voor jullie antwoord.

Nu kost een enkeltje Roosendaal > Antwerpen (centraal) via ns internationaal €5.60
Dezelfde reis via NMBS is €6.80.

Reputatie 3
De prijs in de Belgische automaat is in het weekend voordeliger. Dan heb je namelijk 50% korting voor een weekendretour. Een weekendretour kost 9,60 euro.

Als je niet in het weekend reist is het prijs verschil bij de automaat niet veel.

Het kan voordeliger uitvallen bij NS internationaal als je een kaartje minimaal een week van te voren koopt.
Reputatie 2
Sjoukens schreef:

De NS automaat berekent precies hetzelfde als de NS INtern. planner.
De NMBS automaat berekent het Belgische binnenlandtarief-en kan dus geen rekening houden met NS/NL-korting en dat is precies hetzelfde als online via b-rail.
Aan jou de keuze.
Overigens dacht ik gelezen te hebben dat NS-INT geen biljetten meer via deze lijn wil verkopen omdat het geheel belgisch is geworden.
Sjoukens schreef:

Zie de bijlage voor de prijzen van de NMBS-automaat.

Als u boven de 65 bent en in de week na 9 uur reist, zou ik voor het seniorenbiljet van de NMBS gaan. Dit is een dagretour tegen een forfaitair bedrag. Antwerpen is dan even duur als een rit naar Poperinge of Aarlen.

In het weekend (vertrek vanaf 18u30 vrijdag, terugrit t.e.m. laatste rit zondag) is het weekendticket van NMBS de goedkoopste optie.

De NS-automaat vraagt geen toeslag voor een eenmalige chipkaart bij internationale reizen.
Reputatie 7
Badge +4
Er is ook een NMBS-seniorenbiljet Roosendaal, maar het voordeel naar Antwerpen is gering:

http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/roosendaal/seniorenbiljet-naar-roosendaal.aspx

De kosten zijn €10,10 voor een retour.

Het is wel voordelig voor bestemmingen verder België in.
iedereen bedankt voor de reacties. het is mij wel duidelijk nu.
Topic mag worden afgesloten.
Reputatie 3
Ik ben net in Antwerpen geweest. Een retour met 100% korting in NL van Roosendaal naar Antwerpen uit de NS automaat kost 11,20 euro.

Reageer