beantwoord

Kun Je een ticket kopen op het station Roosendaal bij het loket naar antwerpen retour kan dat ?

• 14 november 2019
  • 21 reacties
  • 322 Bekeken

Hallo Ns,

Kun je in op het station Roosendaal een ticket kopen voor een retourtje roosendaal- antwerpen, aan het loket of een automaat van de ns?

groet Astrid 

icon

Beste antwoord door Thom 14 november 2019, 23:54

U koopt die op het Belgische automaat in de hal. Roosendaal is Nederland maar het wordt door de NMBS gezien als een Belgisch tariefpunt, waardoor deze kaartjes goedkoper zijn dan bij NS.

Als u het station in gaat (Edit) rechts in de hal.

Dank Slidestops!

Groet terug, Thom.

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U koopt die op het Belgische automaat in de hal. Roosendaal is Nederland maar het wordt door de NMBS gezien als een Belgisch tariefpunt, waardoor deze kaartjes goedkoper zijn dan bij NS.

Als u het station in gaat (Edit) rechts in de hal.

Dank Slidestops!

Groet terug, Thom.

Reputatie 7

Als u het station in gaat links in de hal

Hij staat tegenwoordig rechts, tussen de kiosk en het loket :)

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Ns,

Kun je in op het station Roosendaal een ticket kopen voor een retourtje roosendaal- antwerpen, aan het loket of een automaat van de ns?

groet Astrid 

Dat kan wel, maar dan is het kaartje veel duurder dan bij de NMBS automaat in de hal. Bij de NMBS krijgt u namelijk een kaartje tegen het veel goedkopere binnenlandse Belgische tarief.

Reputatie 6
Badge

Hopelijk werkt de NMBS automaat nu wel.

Vorige keer weigerde hij alle bankpassen :X

Reputatie 7

Hopelijk werkt de NMBS automaat nu wel.

Vorige keer weigerde hij alle bankpassen :X

Dat ding staat heel vaak in storing. Voordat er dan iemand uit België is langsgeweest…
Vaak hangt de conducteur een aantal minuten voor vertrek er dan even rond. Of als ie langs loopt spreek je die even aan, die kan zonder extra tarief ook kaartjes verkopen :)

Reputatie 4

En jawel, het kan (kon?-lang geleden, misschien wel helemaal dichtgegaan daar) ook, als je dat nou echt wilt aan het loket. Zelfs beide soorten, NS of NMBS, dus met versch. tarief (het klopt niet dat NMBS altijd goedkoper is, hangt af van wat je voor NS hebt en je leeftijd en reistijd), maar verstandig is het niet, want voor beide soorten betaal je er 3,50- extra!! Dat noemt NS ‘’service’’!

(info uit het blad van ROVER)

ik ga de tickets online kopen 6,80 euro enkeltje van roosendaal naar antwerpen.

en er zit korting op maar het wel een bepaalde tijdsblok om te boeken… dus om 11.52 is het 6,80 anders kan ook duurder zijn bij de nmbs

en er zit korting op maar het wel een bepaalde tijdsblok om te boeken… dus om 11.52 is het 6,80 anders kan ook duurder zijn bij de nmbs

Dat is dus onzin dat laatste. U heeft een kaartje gekocht op NS internationaal en op die site wordt gewerkt met tijdsblokken. NMBS heeft maar één prijs en geen tijdsblokken. Ik reis zelf 1 keer per maand via Roosendaal naar Antwerpen en heb deze reis zeker wel een keer of 50 gemaakt. U. heeft éé´n of ander kortingstarief want de normale prijs bij NS internationaal is € 8,00. U kunt in Roosendaal instappen wanneer u wilt en de terugreis kan ook op elk moment van de dag. U mag alleen niet via Breda reizen.

ok meneer  reisleider   u heb de wijsheid in pacht nou als die stie van NMBS online open zet krijg ik dit te zien die tijdsblokken tenzij je andere website gebruikt…

er zijn twee sites….b-europe.com en de belgiantrain.be 

@Woefdram,

Op b-europe.com koop je een ticket Roosendaal - Antwerpen aan dezelfde prijs als aan de NMBS-automaat.

Die € 6,80 is de prijs voor een standaardticket Roosendaal - Antwerpen van de NMBS. 

@Astrelia,

b-europe.com vraagt enkel naar een vertrektijd voor het geval je bv. een trein met verplichte reservatie wilt boeken. Met dit ticket mag je elke trein nemen op de dag van het ticket. 

gekke_henkie het is dus zo dat je bij beide kan boeken maar ik dacht je bij b-europe vast zit aan die tijdsblokken maar ik begrijp dat niet zo is en je elke trein met dit ticket kan nemen. ook alheb je op een bepaald tijdsblok gekocht.

Als je een creditcard of ander betaalmiddel hebt dat bij beide websites werkt, kan je inderdaad kiezen. Met iDeal werkt het alleen op b-europe.com. 

Dat tijdsblok is enkel ter info omdat je met de keuze van een ticket op sommige plaatsen op de website ook een reisadvies krijgt. 

Die tijdsblokken zijn enkel nuttig voor treinen met reservatie of treinen met treinbinding (met een goedkope prijs voor een specifieke trein). Dat is voor Roosendaal - Antwerpen via Essen nooit van toepassing.

b-europe.com heeft wel als voordeel dat je het ticket in bepaalde gevallen voor reisdatum nog kunt annuleren. 

Als je een creditcard of ander betaalmiddel hebt dat bij beide websites werkt, kan je inderdaad kiezen. Met iDeal werkt het alleen op b-europe.com. 

Dat tijdsblok is enkel ter info omdat je met de keuze van een ticket op sommige plaatsen op de website ook een reisadvies krijgt. 

Die tijdsblokken zijn enkel nuttig voor treinen met reservatie of treinen met treinbinding (met een goedkope prijs voor een specifieke trein). Dat is voor Roosendaal - Antwerpen via Essen nooit van toepassing.

b-europe.com heeft wel als voordeel dat je het ticket in bepaalde gevallen voor reisdatum nog kunt annuleren. 

Ik koop mijn kaartje meestal via de automaat in Roosendaal. Toch genoeg overstaptijd. 

Dat klopt  overstaptijd genoeg  om een kaartje te kopen   Bij de belgische automaat ook 6,80 op station. Roosendaal  geen extra kosten aan verbonden…?

Bij de belgische automaat ook 6,80 op station. Roosendaal  geen extra kosten aan verbonden…?

De NMBS wil dat de reizigers zo veel mogelijk zonder hulp van medewerkers kunnen reizen. Voor een ticket uit de automaat betaal je dus niet extra. 

En ik weet niet hoeveel overstaptijd er is in Roosendaal. Ik probeer die verbinding en die via Noorderkempen te vermijden als de pest. Het duurt langer dan mijn normale reisweg én van Antwerpen moet ik betalen tot de grens of het eerste station na de grens.

@Astrelia,

Net een ticket Gouvy - Troisvierges gekocht. Op dit ticket staat duidelijk dat je met elke trein op de reisdag kunt reizen. Staat dit niet op je ticket? Of als het er niet op staat, dan gaat er toch nergens staan "enkel geldig voor de trein van x uur"?

Vier feestdagen op een maand, waarvan een in een weekend. Wat moet je er in hemelsnaam mee aanvangen? 😊

Reputatie 7

@gekke_henkie die toeslag van €7,- bij de treinbegeleider geldt in Roosendaal niet. De treinbegeleider mag (enkel) vanaf Roosendaal zonder toeslag een kaartje verkopen :)

@Slidestops,

Ook als de automaat werkt? Zal mijn vorige bericht aanpassen. 

Reputatie 7

Ja, het is een van de weinige (volgens mij alleen Maastricht en Roosendaal) waar zit dit kunnen.

Reputatie 6
Badge

Uitzonderingen op boordtarief:

Biljetten met vertrek uit Maastricht, Maastricht Randwyck, Eijsden, Roosendaal, Aachen, Rijsel en elk Luxemburgs station

Of de automaat wel of niet werkt, maakt inderdaad niet uit.

Reageer