beantwoord

Laat de NS-basisdienstregeling alle treinen wel op tijd rijden?

• 19 maart 2020
  • 5 reacties
  • 211 Bekeken

Met welke trein kom ik werzaam als journalist tevens lid van de AP vanuit Brussel voor mijn verslaggeving in de periode dat de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus van kracht zijn nog in Nederland?

icon

Beste antwoord door Thom 19 maart 2020, 19:19

Zaterdag rijden er nog rechtstreekste treinen van Brussel naar Amsterdam. Kijk op de reisplanner van de NS. Let wel, aanpassingen op basis van overheidsmaatregelen kunnen altijd plaats vinden, zowel in België als in Nederland. Dat geldt ook voor aanpassingen binnen de organisatie bij NS en NMBS.

Edit: Inmiddels zijn alle niet-noodzakelijke verplaatsingen in België niet meer toegestaan.

Garanties kunnen niet worden verstrekt, daar is het de tijd niet naar.

Bekijk origineel

5 reacties

De reisplanner word stapsgewijs bijgewerkt, zoals elders ook al aangegeven. Dit gebeurt omdat het heel veel wijzigingen zijn die moeten worden ingevoerd en zelfs nu worden er nog beslissingen gemaakt over welke trein wel of niet zal gaan rijden. We werken dag voor dag bij en verder vooruit plannen dan 1 dag is op dit moment dan ook niet verstandig. 

Hallo Associated Press en welkom bij de NS Community. 

De treinen die gaan rijden staan in de reisplanner, zoals Thom en MoDe al aangeven. Het zal je overigens ook opvallen dat ik 1 reactie van je heb verwijderd. In een privébericht heb ik verder uitgelegd waarom ik dit heb gedaan. 

Reputatie 7
Badge +3

Reactie verwijderd door Moderator

Welkom op deze community.

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Met uitzondering van de moderators wordt hier niemand betaald.

Zoals aangegeven kunt u op de reisplanner op www.ns.nl zien welke treinen wanneer rijden. Hou rekening met uitvallende treinen. In Nederland is het advies om ook met milde verkoudheids- en griepverschijnselen binnen te blijven. Dit leidt tot een hoog ziekteverzuim ook onder treinpersoneel.

Check voor vertrek de uitreisbepalingen van België en de Nederlandse inreisbepalingen.

Reputatie 7
Badge +4

Zaterdag rijden er nog rechtstreekste treinen van Brussel naar Amsterdam. Kijk op de reisplanner van de NS. Let wel, aanpassingen op basis van overheidsmaatregelen kunnen altijd plaats vinden, zowel in België als in Nederland. Dat geldt ook voor aanpassingen binnen de organisatie bij NS en NMBS.

Edit: Inmiddels zijn alle niet-noodzakelijke verplaatsingen in België niet meer toegestaan.

Garanties kunnen niet worden verstrekt, daar is het de tijd niet naar.

Voor een journalist laat u in deze vraag wel heel veel te raden over. Ik zou u willen verzoeken kritisch naar u eigen vraag te kijken en deze aan te vullen met basale gegevens. Reisdag tijdstip enz.enz. 

U kunt overigens ook gewoon op www.ns.nl kijken.

Reageer