Leuk aanbod voor Duitslandreizigers van 65 jaar en ouder, prijzen vanaf €15,90.

  • 6 November 2022
  • 8 reacties
  • 790 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24148 reacties

Leuk aanbod voor Duitslandreizigers van 65 jaar en ouder, prijzen vanaf €15,90.

 

In deze link staat alle informatie:

https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/super-sparpreis-senioren

Mooie vanafprijs natuurlijk, maar vaak bruikbaar. Reizen vanaf Hengelo met DB kan met deze kaart zonder bijkomende kosten.

Met de Bahncard nog eens 25 procent korting ook.


8 reacties

Op Elten staat het ov-chip paaltje op het perron. Emmerich bij de trap maar wel boven toch?

Op Elten is er volgens mij een paaltje - klopt. Maar dan moet je wel in het juiste gedeelte van de trein zijn. De trein stopt er maar even. Als je aan de juiste deur klaar staat lukt dat wel - anders echt niet.

Emmerich heeft volgens mij ook precies één paaltje naast de trappen. Tijdens de reis naar Duitsland lukt het misschien wel zonder een trap te gebruiken - als de trein volgens de dienstregeling aan het juiste perron stopt (spoor 2). Tijdens de reis naar Nederland stopt de trein op spoor 3. Dan moet je in ieder geval de trap gebruiken (want je hebt een check in nodig zonder een internationaal ticket)

Volgens de dienstregeling is de oponthoud op station Emmerik wat langer (enkele minuten) maar die is niet gegarandeerd (bij voorbeeld bij vertraging). 

Ik heb het al geprobeerd op deze manier te reizen (tijdens het 9 euro ticket, die was ook niet geldig in Nederland). Soms had ik bijna de trein gemist. Met bagage of als je niet van plan bent hard te rennen zou ik het niet aanbevelen.

 

Veel (Super) Sparpreise zijn gewoon vanaf Arnhem te koop (met gebruik RE19), vaak voor dezelfde prijs als vanaf Elten/Emmerich/Praest. Scheelt een hoop gedoe met snel in- en uitchecken op perron.

Dat is in ieder geval de betere oplossing. Echter blijkt deze “sparpreis” alleen in Duitsland geldig te zijn

“Reisen Sie innerhalb Deutschlands auf ausgewählten Strecken schon ab 15,90 Euro.”

Reizen met twee vervoerbewijzen (waarvan een met een vast geboekte trein) is sowieso gevaarlijk. Als de treinhaltes in Arnhem en Zevenaar vervallen (helaas al vaker gebeurd op dit traject) maar de trein vanaf Emmerich wel op tijd vertrekt ben je je geld kwijt.

Dan maar liever een wat duurdere super sparpreis Europa die wel in Nederland geldig is.

 

Of vanaf Emmerich-als je toch vrij reizen in NL hebt. Of eventueel mogelijk Aachen.

 

Als je een ticket koopt vanaf Emmerich - kan dat zomaar zonder inchecken in Nederland en uitchecken in Emmerich? Volgens mij heb je een check in nodig voor het traject Arnhem - Emmerich want anders heb je geen geldig vervoerbewijs.

De ICE stopt niet in Emmerich en voor een 65+er zou het waarschijnlijk ook vervelend zijn om met de regionale trein te reizen en naar naar een paaltje te lopen (trap naar beneden - trap naar boven - paaltje - zelfde weg terug) voordat de trein weer vertrekt.

Eigenlijk heb je een ticket nodig vanaf je Nederlandse station tot je eindbestemming in Duitsland - met 100% korting in Nederland. Maar dit aanbod is volgens mij alleen geldig in Duitsland en de webpagina kan “100% korting in Nederland” niet verwerken.

 

Badge +3

Op Elten staat het ov-chip paaltje op het perron. Emmerich bij de trap maar wel boven toch?

Reputatie 5

Veel (Super) Sparpreise zijn gewoon vanaf Arnhem te koop (met gebruik RE19), vaak voor dezelfde prijs als vanaf Elten/Emmerich/Praest. Scheelt een hoop gedoe met snel in- en uitchecken op perron.

Reputatie 7
Badge +4

Vanaf Hengelo gewoon even uitproberen bij het bestellen van een kaartje. 

Vanaf Hengelo gewoon even uitproberen bij het bestellen van een kaartje. 

Heb net een proef gedaan. 

Kaartje vanaf Hengelo naar Berlijn: twee verschillende dagen geprobeerd maar alleen “Super Sparpreis Europa” mogelijk (vanaf 27,90 €)

Kaartje vanaf Bad Bentheim naar Berlijn (anders dezelfde gegevens): beide dagen wel een “Super Sparpreis Senioren” vanaf 15,90 €

In dit geval is het goedkoopst alternatief een los kaartje vanaf Hengelo te kopen en dan gewoon te blijven zitten (en hopen dat je de juiste trein niet mist door een vertraging elders) 

Reputatie 7
Badge +1

Of vanaf Emmerich-als je toch vrij reizen in NL hebt. Of eventueel mogelijk Aachen.

Let wel: DEze lage prijs vindt je enkel voor IC, niet voor ICE.

Voor degenen die ver willen: meestal is de nachttrein ICE vanaf Duisburg/Düsseldorf naar München (ICE 618/619-enkel zitjes!) wel voor niet deze maar toch wel erg lage prijs te hebben.

Reageer