Leuk die Eurostar

• 14 december 2019
  • 25 reacties
  • 744 Bekeken

Badge +3

Weet je wat, we gaan met zijn viertjes een paar dagen naar Londen, en terug natuurlijk, met de trein! Want enkele reis nog geen 6 uur (nou ja, de terugreis dan)

En wat kost dat? Nou, ehh.. best wel veel! Wilt u echt wel met de trein?

EuroDisney (incl. overnachtingen en maaltijden) of Zuid Spanje here we come :rofl: Edit: Of Portugal natuurlijk, dank @Rene74 het ging om het idee.

25 reacties

Reputatie 6

Dit lijkt aan NS international te liggen. Het blijft duur, maar op eurostar.com vind ik dezelfde tickets voor €659, @Robert B.

Reputatie 7
Badge

Kerstvakantie op 18 december, volgens mij klopt er iets niet.

Met het vliegtuig, zo'n E 120,- per persoon retour vanaf Schiphol.

Dit lijkt aan NS international te liggen. Het blijft duur, maar op eurostar.com vind ik dezelfde tickets voor €659, @Robert B.

Ook retour? Prijzen zijn op basis van beschikbaarheid, dus zo kort van te voren is het inderdaad best prijzig.

Reputatie 6

Dit lijkt aan NS international te liggen. Het blijft duur, maar op eurostar.com vind ik dezelfde tickets voor €659, @Robert B.

Ook retour? Prijzen zijn op basis van beschikbaarheid, dus zo kort van te voren is het inderdaad best prijzig.

Ah, sorry, ik heb te snel gekeken. Ik had alleen de reis op de 18e om 8:55 gezien en heb dus inderdaad niet naar retour gekeken. Dat verklaart dit natuurlijk.

Reputatie 7

Hoe dan ook. Ongelooflijke prijzen 😂😂 Maar wat denk je van de prijzen van accommodatie in Londen in die tijd....  Je moet grootverdiener zijn om spontaan even weg te kunnen naar de Londense kerstsfeer aan het eind van het jaar. Even naar Portugal vliegen kost bijna niks en ook nog goedkope maar prachtige hotels en appartementen.... 

Badge +3

Kerstvakantie op 18 december, volgens mij klopt er iets niet.

Met het vliegtuig, zo'n E 120,- per persoon retour vanaf Schiphol.

Je hebt gelijk.

Mijn bericht aangepast 18-12 is geen kerst en/of vakantieperiode.

Ook gelijk wat betreft retour vanaf Schiphol, en vanaf Eindhoven / Düsseldorf / Brussel waarschijnlijk nóg goedkoper. Zélfs als je dan moet overstappen op, jawel.. Schiphol, en in hetzelfde toestel terecht komt alsof je vanuit Utrecht kwam of zo! Hoe suf is dat dan in hemelsnaam, en ja het is allemaal KLM!?

Mag ik dan Brussel - Amsterdam met die stinkende Fokker 50 overslaan, en op Schiphol instappen voor de rest van de reis?

Nee meneer, dat levert u 100% zeker een ‘no show’ op daar in Zaventem. Uw hele reis vervalt dan.

Ja maar? Niks maar, u MOET de hele reis maken van begin (tot eind)! Gelukkig mag je het eind nog wel zelf bepalen :sweat_smile:

Dan valt de trein nog wel mee.. met een (niet zo goedkoop dus) ticket A-B-C en dan bij B pas instappen? Geen probleem! :joy:

Bij B(russel) - A(msterdam) - C(hicago) met de KL611/612 eens een balletje opgegooid of dat niet anders kon.

Goed idee meneer, maar nee, helaas...(computer says no en zo)

Uiteraard off-topic al deze info, maar goed soms is de trein zo gek nog niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ach, als je bv met Easyjet gaat vanaf Schiphol kan ook voor minder dan €120, ligt er aan welke dag je reist en wat je aan bagage mee wilt nemen. Ben zelf ooit 2 keer met Easyjet naar Londen gevlogen, 1 keer was iets van anderhalf a 2 weken voor kerst. Is wel al weer wat jaartjes geleden, weet zo niet meer wat dat toen kostte maar prijs van het ticket en hotel viel volgens mij best mee.

@Robert B  Soul24/7 Christmas party :wink:

Badge +3

Hotel prijs toentertijd niet druk over gemaakt, daar had ik volgens mij @Momo voor of zo, en een Holiday Inn Express in een buitenwijk ergens, whatever!

Maar goed, die trein is dus DUUR!

Reputatie 6

Ryanair vliegt toch voordelig tussen Eindhoven en Stanstedt?

Badge +3

Klopt, en anders met EasyJet (Schiphol) of Transavia (R’dam/Den Haag) naar Luton of Gatwick en dan nog pakweg een uurtje met bus/trein/metro. Gaat prima.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, en anders met EasyJet (Schiphol) of Transavia (R’dam/Den Haag) naar Luton of Gatwick en dan nog pakweg een uurtje met de trein/metro. Gaat prima.

Naar Southend met EasyJet en dan met de trein is handiger en veel goedkoper.

De trein gaat zo nooit winnen van het onduurzame, onprettige en gedateerde vliegen. Weg dure subsidies op vliegen, weg belastingvrije brandstof, en weg flexprijzen op internationaal spoor. Als Eurostar net als NS een (min of meer) vaste prijs zou hanteren zou het al veel makkelijker worden om met ze te reizen.

Reputatie 6

Ik ben bang dat Eurostar de prijzen nog meer omhoog gooit zodra de luchtvaartmaatschappijen hun voordelen verliezen en hogere ticketprijzen moeten vragen. 

Het blijkt wel dat ze het echt niet snappen. Of beter gezegd, dat ze het maatschappelijke belang ondergeschikt stellen aan hun eigen inkomsten. Toont ook meteen aan waarom de publieke sector ongeschikt is om treinen te rijden. En dat terwijl Eurostar wel in handen is van maar liefst drie verschillende staatsbedrijven.

Is er nog nieuws over die eventuele fusie met Thalys? Dat zou het hele verhaal wel een flinke draai geven.

Reputatie 4

Londen is sowieso schrikbarend duur geworden...en kneiterdruk…...Amsterdam is er niets bij :) genoeg andere leuke steden op treinafstand met prima kerstsfeer ...wat mij betreft… :)

Reputatie 4

Toont ook meteen aan waarom de publieke sector ongeschikt is om treinen te rijden. 

Treinen zijn formeel geen publieke sector meer, maat particulier. Maar waarvan overheden wel de aandeelhouders zijn. Verstandige beleggers zullen volgens mij nooit treinbedrijven beginnen, omdat  ze niet kostendekkend te maken zijn. Als overheden al hun OV-aandelen zouden verkopen, zouden hoogstwaarschijnlijk de prijzen nog veel verder de pan uitreizen. Het is niet te vergelijken met vliegtuigen. Door de lucht hoef je geen dure rail-infrastructuur aan te leggen.

Reputatie 6

NS is een overheidsbedrijf en behoort tot de publieke sector.

Reputatie 7
Badge

@Robert B  niet stiekem je teksten telkens aanpassen/veranderen, daar is de Gouden Lettertjes functie niet voor.

Reputatie 4

Om precies te zijn (volgens Wikipedia) semi-overheidsbedrijf. Hoe je het beestje noemt maakt niet uit. Waar het mij om gaat is de suggestie van MJL dat als de spoorwegen helemaal aan de markt zou worden overgelaten de prijzen lager zouden zijn. Daar geloof ik geen spat van. De prijzen van Eurostar en Thalys worden bepaald door hun directie/management, onafhankelijk van wat de overheid zou willen.  

Badge +3

Heb nu al bijna spijt dat ik dit topic gestart heb….

Maar ga gerust door met betere tarieven posten natuurlijk! :rofl:

Love you lots! :heart_eyes:

Waar het mij om gaat is de suggestie van MJL dat als de spoorwegen helemaal aan de markt zou worden overgelaten de prijzen lager zouden zijn.

Ik ook niet. Ik zei namelijk dat als de spoorwegen in private handen vallen, de prijzen omhoog gaan totdat de directie tevreden is. En dat zijn natuurlijk weer rasechte kapitalisten, dus die prijzen gaan gigantisch omhoog zodat iedere hardwerkende reiziger bij kan betalen aan de nieuwe Mercedes van de CEO. En dat mag niet bestaan.

Badge +3

Nou ja daarom dus spijt van dit topic…

Ongeacht of we het met elkander eens zijn qua rechtse kapitaalrakkers of linkse volksdenkers..

Denk dat we allemaal fan zijn van betaalbaar maar toch kwalitatief goed vervoer per spoor. Ik denk niet dat je overal betaalt wat het waard is, vooral internationaal niet. Maar goed, misschien dat de subsidies wel ontoereikend zijn. De Duitsers gaan nu volgende maand in ieder geval de BTW voor treinreizen flink omlaag halen. Misschien dat dat in andere landen voor herhaling vatbaar is.

Reputatie 3

Als je verder vantevoren boekt is het véél goedkoper (dit is enkele reis, maar als referentie):

Reputatie 7
Badge +3

Dit is inderdaad beter te doen, vergelijkbaar met de goedkoopste EasyJet tickets, waarbij er bovendien ook geen extra kosten voor je bagage of zo bij komen. Vraag is misschien alleen nog of de tarieven rond de Kerstdagen ook zo laag waren wanneer je 1 of 2 maanden van tevoren boekte.

Punt blijft wel dat wanneer je kort voor de reisdatum boekt je gewoon veel goedkoper uit bent met het vliegtuig dan met de trein.

Reageer