beantwoord

Mag ik als ik vanuit België kom in de avondspits gratis reizen met mijn Dal Vrij abonnement?

• 11 januari 2016
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Kan ik uit het schema onderaan deze pagina (punt 9. Afwijkende voorwaarden bij internationaal reizen) afleiden dat ik me niet voor 16 uur op Nederlandse bodem hoef te begeven als ik gratis met mijn Dal Vrij abonnement vanuit Antwerpen naar Leiden wil reizen? (UIteraard betaal ik wel het tarief Antwerpen-grens)

https://www.nsinternational.nl/nl/tickets-kopen/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-en-internationaal-reizen#1._internationaal_reizen_in_combinatie_met_traject_vrij

Het lijkt of de avondspits niet geldt, maar ik weet het graag zeker, om boetes te voorkomen.

Hartelijk dank.
icon

Beste antwoord door Dennis 11 januari 2016, 07:54

Met Dal Vrij en een internationaal vervoerbewijs van Antwerpen naar Leiden met 100% korting in Nederland is er voor dat traject inderdaad geen middagspitsbeperking: inchecken is niet van toepassing, en reizen in de middagspits mag gewoon.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Met Dal Vrij en een internationaal vervoerbewijs van Antwerpen naar Leiden met 100% korting in Nederland is er voor dat traject inderdaad geen middagspitsbeperking: inchecken is niet van toepassing, en reizen in de middagspits mag gewoon.
Dat is goed nieuws, dank Dennis!
U moet wel de OV-chipkaart waar uw abonnement op staat bij u hebben en laten uitlezen bij controle.
Daar ben ik mee bekend, dank!

Reageer