Makkelijk geld verdienen bij Thalys

• 21 december 2019
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

Reputatie 4

Bij Thalys zijn ze wel erg makkelijk met uitdelen van vouchers. Ik had ze een algemene vraag gesteld over omboekmogelijkheden als je een Thalys mist door vertraging van een voorafgaande niet-Thalys trein met aparte tickets. (Je kan omboeken tot een uur voor vertrektijd, maar daar heb je in zo’n geval dus niks aan). Ik krijg als antwoord dat ze, gezien de situatie, hebben besloten mij een voucher van € 75 toe te kennen. Oftewel ze hebben geen spat van mijn vraag gelezen. Maar zo kun je dus wel makkelijk geld verdienen. 

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat ze wel jouw vraag hebben gelezen en concludeerden dat je de vraag stelde omdat je met een vertraging te maken had en bang was de Thalys te missen.

Reputatie 7
Badge

Erg klantvriendelijk van Thalys @Arend7 , maar je bent natuurlijk niet verplicht de voucher aan te nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is natuurlijk wel weer klantenbinding, want om die voucher te gebruiken zal je wel weer een reis bij Thalys moeten boeken.

Reputatie 4

Ik had die vraag gesteld omdat ik zo'n reis gepland heb met een overstap in Brussel, dus die voucher komt me wel goed uit. Ik zie het maar als omgekeerde verzekeringspremie. Normaal betaal je premie om later eventuele schade terug te krijgen. Nu krijg ik alvast een “premie” voor een risico op schade als ik echt die trein mis. Maar eigenlijk vind ik dat ze mijn vraag gewoon hadden moeten beantwoorden. Het is raar dat je maar tot een uur voor vertrek kunt omboeken. In Italië kun je juist tot een uur na vertrek omboeken.  Dan heb je zo'n probleem dus veel minder. Alleen bij vertragingen van meer dan een uur.

Reputatie 5

Op marktplaats kan je ze makkelijk te gelde maken, als ze nog geruime tijd geldig zijn tegen 75/80% van de waarde, wat minder als de vervaldatum snel nadert.

Als er reden is tot vergoeding kan je ook vaak kiezen tussen het geld op de bank of hogere tegenwaarde in tegoedbonnen.

Maar ik schat dat dit weer een gevolg is van uitbesteden aan lagelonenlanden waar het NL vrijwel onbekend is en dat googletranslate je heeft geholpen.

Reputatie 4

Maar ik schat dat dit weer een gevolg is van uitbesteden aan lagelonenlanden waar het NL vrijwel onbekend is en dat googletranslate je heeft geholpen.

Ik heb ook een vermoeden dat ze door de taal mijn vraag niet hebben begrepen. Maar ik krijg thalys.com in het Nederlands, dus ga ik ervan uit dat ze dat ook goed kunnen verstaan. Soms komen blessings in disguise.

Reputatie 6

Goed om te weten. Jammer genoeg heb ik geen vragen aan of over Thalys…..

Reputatie 6

Aussi connu sous le nom la Belgique ?

Reputatie 4

Aussi connu sous le nom la Belgique ?

Pay(s á) Bas 

Reageer