Skip to main content
beantwoord

Meereiskorting Leer - Leeuwarden

Ik wil graag gebruikmaken van de Samenreiskorting op het traject Leer (Duitsland) naar Leeuwarden. Via het oude systeem kon dit gewoon door het product op de OV-chipkaart te zetten en in te checken.

Nu kan ik alleen via een code een ticket kopen, maar via ns.nl wordt ik doorverwezen naar NS internationaal. Hier is het niet mogelijk om een kaartje te kopen voor dit traject. Via Arriva zelf is het ook niet mogelijk. Aan de balie kon ik door het Arriva en NS-personeel ook niet worden geholpen.

Beste antwoord door Momo

Op een OV-chipkaart met NS Flex kan nog wel Sameneiskorting worden aangezet en kun je daarmee inchecken, dan hoef je geen e-ticket te kopen. 

Bekijk origineel

3 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16637 reacties
  • Antwoord
  • 15 april 2025

Op een OV-chipkaart met NS Flex kan nog wel Sameneiskorting worden aangezet en kun je daarmee inchecken, dan hoef je geen e-ticket te kopen. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30301 reacties
  • 15 april 2025

Welkom bij de NS Community!

Een (Samenreis) e-ticket van/naar een station over de grens kent het systeem inderdaad niet, ook al is het een station (of bus) waar je met een ov-chipkaart of bankpas terecht kunt.

Met NS Flex lukt het wel, gewoon Samenreiskorting aanzetten in Mijn NS via de code die je van iemand krjjgt.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16637 reacties
  • 15 april 2025

En eventueel kan op een saldo kaart nog wel de Samenreiskorting worden gezet bij een balie. Maar die is er niet in Leer en is dus geen optie. Zou de reis beginnen in Leeuwarden dan is daar volgens de stationsinformatie wel een NS-service- en verkooppunt waar dit kan. 

Reageer