Goedemorgen,
Over twee weken ga ik naar van Parijs naar Nederland met de Thalys, en ik vroeg me af hoe het zit met de perroncontrole in Paris Nord op dit moment? Na de aanslagen in Brussel las je overal dat je een half uur van te voren bij het perron moest zijn voor ingangscontroles van de politie. Nu heb ik daar even op gezocht op de sites van Thalys en NS International maar daar kan ik niets over vinden, en op het ticket staat dat je 2 minuten voor vertrek aanwezig moet zijn. In februari heb ik ook van Parijs naar Nederland van Thalys gebruik gemaakt en toen was iedereen braaf ruim van te voren aanwezig, maar werd niemand gecontroleerd bij de bagagescanners. De hele meute van 400 mensen werd in 1 keer het perron op gelaten, en moest daar vervolgens bijna 3 kwartier wachten omdat de Thalys vertraagd was. Aangezien er bijna geen bankjes staan, en de perrons door allerlei hekken half zo smal waren stond je schouder aan schouder te wachten zonder info, en was dat niet zo'n pretje.
Voordat mensen antwoorden geven als: Bij een internationale trein raad ik altijd aan om een half uur van te voren aanwezig te zijn: dat doe ik ook, maar ik geef de voorkeur aan een kopje koffie in een parkje nabij het station, om dan een kwartiertje vooraf rustig naar de trein te wandelen en daar 10 minuten voor vertrek in te stappen. Zo hoef ik niet mezelf een half uur lang tussen de drukke menigte in de stationshal op te houden, waar ik een hekel aan heb.
beantwoord
Met Thalys van Parijs naar Amsterdam, perroncontrole Parijs?
Beste antwoord door iMark
Ik heb inmiddels ook de (Belgisch-)Nederlandse versie van het persbericht gevonden.
https://www.thalys.com/img/pdf/presse/release/nl/1450351190_17.12.2015._Veiligheidspoortjes_in_Thal.pdf
"De portieken zijn zodanig ontworpen dat de controle van alle passagiers mogelijk is in 20 minuten, de gebruikelijke tijd voor het instappen. Het perronnummer zal 20 minuten voor vertrek van de treinen worden aangekondigd en de toegang tot het perron zal 2 minuten voor vertrek worden afgesloten, zoals ook nu reeds het geval is. Thalys adviseert reizigers, en in het bijzonder mensen die bagage meenemen, twintig minuten voor vertrek aanwezig te zijn."
Bekijk origineelhttps://www.thalys.com/img/pdf/presse/release/nl/1450351190_17.12.2015._Veiligheidspoortjes_in_Thal.pdf
"De portieken zijn zodanig ontworpen dat de controle van alle passagiers mogelijk is in 20 minuten, de gebruikelijke tijd voor het instappen. Het perronnummer zal 20 minuten voor vertrek van de treinen worden aangekondigd en de toegang tot het perron zal 2 minuten voor vertrek worden afgesloten, zoals ook nu reeds het geval is. Thalys adviseert reizigers, en in het bijzonder mensen die bagage meenemen, twintig minuten voor vertrek aanwezig te zijn."
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.