beantwoord

Mogelijkheid om bij Frequent Pass duidelijk aan te geven dat abonnement noodzakelijk is?

• 29 februari 2020
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

Beste

Ik heb onlangs, sinds de nieuwe benaming die hierboven onder het Thalys topic staat bij Kortings- en loyaltykaarten, per ongeluk Frequent pass aangevinkt, gezien ik een Thalys The Card heb en deze al 4 jaren wekelijks gebruik.

Bij het nemen van de Thalys met mijn aangekochte tickets op de ns-international website, heb ik zowel voor de heen- als terugrit moeten opleggen, alsook een fine moeten betalen van 25 euro voor het bijbetalen op de trein. Dit is niet rechtvaardig, gezien dit op een misverstand berust, en ik nu 100 euro extra heb moeten betalen, terwijl ik bij het aankopen van de tickets me niet aan deze extra verwachtte.

Indien het duidelijker zou zijn op jullie website, was me dit niet overkomen.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 1 maart 2020, 13:56

Als je op de (i) achter ‘Frequent Pass’ klikt dan staat er duidelijk ‘Kortingsabonnement voor frequente zakelijke reizigers.’. Je krijgt hiermee korting op je ticket terwijl je daar geen abonnement voor hebt. Bij ‘My Thalys World’ staat bij de (i) ‘Loyaliteitsprogramma voor Thalys-reizigers. Vervolgens vult u uw My Thalys World nummer in.'. Wanneer je op Frequent Pass klikt wordt ook automatisch My Thalys World aangevinkt. Ik moet zeggen dat ik de informatie helemaal niet onduidelijk vind. Het is natuurlijk wel erg vervelend dat jij het verkeerde hebt geselecteerd, maar aan de informatie die al bij Frequent Pass staat dat al dat het een abonnement is. 

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag samdevocht en welkom bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp maakte jij gebruik van een Thalys TheCard, wat sinds anderhalve maand is veranderd is het My Thalys World. Bij het boeken heb je echter gekozen voor de Frequent Pass, wat een ander promotiesysteem is, correct?

Kun je misschien toelichten hoe het precies onduidelijk is? Voor zover ik kan vinden wordt er in het boekingsproces duidelijk aangegeven wat elke optie inhoudt. Mocht ik er dan alsnog twijfel over hebben, geven de My Thalys World en Thalys Corporate Fares pagina verdere informatie. Tevens geeft de My Thalys World pagina verdere informatie over het veranderen van de TheCard.

Er moet een extra waarschuwing komen bij de aanbieding van Frequent Pass dat een abonnementskaart noodzakelijk is en dat de aangekochte tickets niet geldig zijn zonder deze kaart. Ik heb nu twee tickets aangekocht, zonder dit te weten, en moest als gevolg op de trein in totaal 100 euro bijbetalen. De NS international website is niet voldoende duidelijk bij de verkoop.

Het gaat hier om het feit dat deze programma’s onlangs van naam veranderd zijn, en bij aankoop andere zaken aangeboden worden. Ik ben me ervan bewust dat ik nu verder informatie kan opzoeken, en zal deze ongelukkigheid niet snel meer tegenkomen. Het gaat me om wat er gebeurd is en het voorkomen dat anderen dit in de toekomst meemaken. Echt onprettig.

Reputatie 7
Badge +3

@samdevocht Lijkt mij dat als jouw pas van naam veranderd je daar bericht van hebt gekregen.

Wanneer je kaartjes koopt en er worden passen/abonnementen aangegeven, dan kijk je toch als je ze niet kent naar info/voorwaarden van die passen/abonnementen voor je ze aanvinkt?

Als je op de (i) achter ‘Frequent Pass’ klikt dan staat er duidelijk ‘Kortingsabonnement voor frequente zakelijke reizigers.’. Je krijgt hiermee korting op je ticket terwijl je daar geen abonnement voor hebt. Bij ‘My Thalys World’ staat bij de (i) ‘Loyaliteitsprogramma voor Thalys-reizigers. Vervolgens vult u uw My Thalys World nummer in.'. Wanneer je op Frequent Pass klikt wordt ook automatisch My Thalys World aangevinkt. Ik moet zeggen dat ik de informatie helemaal niet onduidelijk vind. Het is natuurlijk wel erg vervelend dat jij het verkeerde hebt geselecteerd, maar aan de informatie die al bij Frequent Pass staat dat al dat het een abonnement is. 

De mededeling “Kortingsabonnement voor frequente zakelijke reizigers.” zou zeer ruim opgevat kunnen worden en is daarmee wel degelijk misleidend. 

Reputatie 6
Badge +1

@Cvansas My Thalys World en het oude Thalys TheCard zijn en waren duidelijk geen kortingsabonnement, maar een loyaliteitsprogramma. Je kan punten inwisselen om korting te krijgen, maar dat is niet wat een abonnement is. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Club Eurostar. Je voldoet dus al niet aan het eerste woord. Bovendien is het aanmelden hiervoor gratis. Er zijn geen kortingsabonnementen die gratis zijn. 

Dat het woord zakelijk eventueel weg kan ben ik het over mee eens. Hoewel de Frequent Pass gericht is op zakelijke reizigers, is dat zeker niet een noodzaak om die aan te schaffen in tegenstelling tot bijvoorbeeld de NS Business card. 

Reageer