beantwoord

naar antwerpen via roosendaal niet op ns internationaal?

• 13 september 2019
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Als ik in de ns reisplanner een reis zoek van Arnhem naar Antwerpen krijg ik opties aangeboden via Roosendaal. Als ik deze optie kies, staat er Deze reis naar Antwerpen-Centraal boek je bij NS International. Als ik dan klik op Check prijzen kom ik op de site van ns internationaal, maar daar wordt de optie via Roosendaal helemaal niet weergegeven. Hoe kom ik nu achter de prijs voor de reis via Roosendaal en hoe boek ik eventueel een kaartje voor die route?
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 13 september 2019, 20:17

Met een reis binnen de week is de optie via Roosendaal goedkoper (met check in in de daluren). Als je meer dan een week op voorhand je ticket kunt kopen, is een internationaal ticket via Breda meestal goedkoper.

De rit in de daluren met je abonnement naar Roosendaal kost 25,56 euro voor een retour.

Een NMBS-retour van Roosendaal kost 13,60 euro. Dit ticket is te koop aan de automaat in Roosendaal of op www.b-europe.com. Net geen 40 euro. Tegenover een internationaal ticket via Noorderkempen van 46,00 euro.

Als je nog goedkoper wilt reizen, dan kan je voor 19,50 euro een dag dalurenkaart kopen op https://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/trein-dag-dalurenkaart-2eklas. Let wel op de beperkende voorwaarden. Je mag je dan niet in de spits in een Nederlandse trein bevinden.

Edit: als je ook wil weten waarom de reisplanner een optie geeft die je niet kan boeken, dan kan @Rueben NS daar eventueel bij helpen.
Bekijk origineel

5 reacties

@bdh,

Je kan inderdaad geen ticket kopen met een "via"-station op NS International. Op https://www.b-europe.com/NL kan je wel tickets kopen met een "via"-station.

Ben je op zoek naar het goedkoopste ticket? Dan ga je iets meer info moeten geven als je wilt dat we meedenken.

Wanneer is de reis? Binnen de week? Of over minstens een week?

Is het een enkele reis? Of een dag- of weekendretour of nog iets anders?

Wat is je leeftijd? < 26 jaar of > 59 jaar of tussen de twee?

Wil je eventueel het risico nemen om de reis te splitsen? Let dan wel goed op. Als je door een fout van de NMBS de laatste trein naar Arnhem niet haalt, zorgt de NMBS niet voor alternatief vervoer als je enkel een NMBS-ticket tot Roosendaal hebt (of daar ga ik toch vanuit).
@gekke_henkie dank voor de reactie. Het gaat om een retour op 17 september met vertrek na 09.00u uit Arnhem. Ik ben in het bezit van een dalurenkaart met 40% korting op het Nederlandse traject. Mijn leeftijd is 58 jaar.

Heel aardig dat u met mij mee wilt denken. Los van mijn concrete vraag, wil ik ook mijn bevreemding uitdrukken dat de reis op de ns reisplanner wel wordt genoemd, met een link om de prijs op te vragen en dat je vervolgens bij ns internationaal uitkomt waar de reis helemaal niet wordt genoemd.
Met een reis binnen de week is de optie via Roosendaal goedkoper (met check in in de daluren). Als je meer dan een week op voorhand je ticket kunt kopen, is een internationaal ticket via Breda meestal goedkoper.

De rit in de daluren met je abonnement naar Roosendaal kost 25,56 euro voor een retour.

Een NMBS-retour van Roosendaal kost 13,60 euro. Dit ticket is te koop aan de automaat in Roosendaal of op www.b-europe.com. Net geen 40 euro. Tegenover een internationaal ticket via Noorderkempen van 46,00 euro.

Als je nog goedkoper wilt reizen, dan kan je voor 19,50 euro een dag dalurenkaart kopen op https://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/trein-dag-dalurenkaart-2eklas. Let wel op de beperkende voorwaarden. Je mag je dan niet in de spits in een Nederlandse trein bevinden.

Edit: als je ook wil weten waarom de reisplanner een optie geeft die je niet kan boeken, dan kan @Rueben NS daar eventueel bij helpen.
@bdh Ik heb het even nagevraagd en de onhandige doorverwijzing heeft te maken met het feit dat de binnenlandse reisplanner zijn data van een andere server haalt ten opzichte van de internationale reisplanner. De binnenlandse reisplanner haalt zijn info van onze eigen server en de internationale planner haalt zijn informatie uit HAFAS, een systeem van HACON. Door die discrepantie komt het inderdaad voor dat reizen die in de binnenlandse reisplanner staan, niet overeenkomen met de internationale reisplanner.

Ik snap zeker dat het in dit soort gevallen frustrerend kan zijn en ik heb je zorgen en bevreemding ook gedeeld met de desbetreffende afdeling. Allicht dat in de toekomst dit wel beter op elkaar afgestemd kan worden.
@gekke_henkie Hartelijk dank voor het uitzoeken. Ik stel uw hulp erg op prijs.

@Rueben NS Dank voor de reactie. Het is geen halszaak maar het komt wel vreemd en een beetje slordig over.

Reageer