beantwoord

Naar Brussel 27/12

• 14 december 2017
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

Reiziger 1 komt van Nijmegen en wil naar Brussel Centraal, reiziger 2 komt van Den Bosch en wil naar Brussel Centraal, beiden op 27/12 en willen op dezelfde trein zitten : op de website NS international is dat niet zo duidelijk. Kan reiziger 2 er in Den Bosch gewoon aan boord komen van dezelfde trein Nijmegen - Brussel Centraal ??
icon

Beste antwoord door Rudi 14 december 2017, 09:43

Ik wil de eer van het antwoord graag aan Thom geven, maar die slaapt vandaag misschien uit :)
1) Je kunt met dezelfde treinen reizen. Vertrek uit Nijmegen ieder uur (overdag) om 9 minuten over het hele uur. Diezelfde trein vertrekt om ..37 uit 's-Hertogenbosch. In Roosendaal stap je dan over op de Intercity naar Brussel Zuid; die stopt ook in Brussel Centraal.
2) De internetboeking van NS International vraagt wel om een tijdstip, maar dat is niet van belang. Je kunt met alle treinen (niet-Thalys) reizen. Je kúnt zelfs niet reserveren.
De reisplanner van NS International is een beetje verwarrend, omdat die ook de keuze voor een extra overstap in Antwerpen Centraal aangeeft. Je kunt dan vijf minuten eerder in Brussel zijn. Dat komt omdat de rechtstreekse trein (Amsterdam-)Roosendaal-Brussel een ommetje maakt via de luchthaven van Brussel. Het lijkt me niet de moeite waard om voor die vijf minuten extra over te stappen, maar het kán wel. In Antwerpen kun je dan op het zelfde spoor 23 op de volgende trein wachten.
3) Je hoeft en kunt niet te reserveren. Neem gewoon de trein die je goed uitkomt.
Prettige reis!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U reist samen naar Roosendaal en vervolgens stapt u over naar de trein naar Brussel Centraal. Een rechtstreekse trein vanaf Nijmegen of den Bosch naar Brussel bestaat niet In beide treinen hoeft u niet te reserveren. NSInternational vraagt wel om een reistijd maar die heeft alleen betrekking op de Thalys in deze richting. U mag elke trein nemen die u wilt en hoeft zich niet aan de opgegeven tijd te houden. Dat geldt niet voor de trein naar Brussel-Centraal.

Reiziger1 stapt in in Nijmegen en Reiziger 2 in de zelfde trein in Den Bosch. In Roosendaal stapt u samen in de trein naar Brussel. Het is feitelijk niet anders dan een overstap in Nederland.
Dank Thom !
1) als ik online de tickets wil boeken ( voor 27/12 heen ) en ik type in Nijmegen - Brussel Centraal voor mijn vriendin en ik type in Den Bosch - Brussel Centraal dan kom ik telkens op een andere trein, dan zitten wij niet samen op dezelfde trein ! Klopt dat ?
2) Dus als ik je goed begrijp dan moeten we voor het stuk van Roosendaal naar Brussel Centraal ( niet Thalys ! ) wèl een vast tijdstip opgeven bij boeking ?
3) en terug op 29/12 ? Al reserveren ?
Ik reis zelden met de trein 🙂
Reputatie 5
Ik wil de eer van het antwoord graag aan Thom geven, maar die slaapt vandaag misschien uit :)
1) Je kunt met dezelfde treinen reizen. Vertrek uit Nijmegen ieder uur (overdag) om 9 minuten over het hele uur. Diezelfde trein vertrekt om ..37 uit 's-Hertogenbosch. In Roosendaal stap je dan over op de Intercity naar Brussel Zuid; die stopt ook in Brussel Centraal.
2) De internetboeking van NS International vraagt wel om een tijdstip, maar dat is niet van belang. Je kunt met alle treinen (niet-Thalys) reizen. Je kúnt zelfs niet reserveren.
De reisplanner van NS International is een beetje verwarrend, omdat die ook de keuze voor een extra overstap in Antwerpen Centraal aangeeft. Je kunt dan vijf minuten eerder in Brussel zijn. Dat komt omdat de rechtstreekse trein (Amsterdam-)Roosendaal-Brussel een ommetje maakt via de luchthaven van Brussel. Het lijkt me niet de moeite waard om voor die vijf minuten extra over te stappen, maar het kán wel. In Antwerpen kun je dan op het zelfde spoor 23 op de volgende trein wachten.
3) Je hoeft en kunt niet te reserveren. Neem gewoon de trein die je goed uitkomt.
Prettige reis!
Ik heb het vermoeden dat Thom dat niet erg vindt, Rudi. Ik ben wel blij met het antwoord wat je hebt gegeven.

Reageer