beantwoord

Naar buitenland reizen in combinatie met traject vrij

• 10 augustus 2019
  • 28 reacties
  • 596 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 5
Ik zie het probleem ook niet zo. Je kunt in Rotterdam Centraal op het perron uitchecken en verder reizen met je internationale ticket. Daar hoef je niet mee in te checken.

Securail meldde, dat er relatief veel bagage werd gepikt uit de internationale trein komende vanuit Nederland. De verklaring was er echter niet bij.

Ik denk erover om ze de reden te melden.

"Eh wel... de Nederlandse Spoorwegen hebben een regeling bedacht, waarbij mensen tijdens de reis moeten uitchecken. Dat betekent, dat ze ergens op een Nederlands station tijdens de reis de trein even moeten verlaten om een kaartje tegen een paaltje te houden. Dan, ahem... checkt een andere Nederlander hun bagage wel even uit de trein uit. Helemaal gratis !"

"Mijnheer Delasoie, wilt u nu even ophouden met die Ollandermoppen ?"
Badge +3
Haha, je hebt wel gelijk maar niet uitchecken heeft weinig gevolgen eigenlijk.

Behalve dat je dat dan later zelf even moet corrigeren (via Mijn NS, uitcheckgemist.nl of desnoods de Klantenservice van NS).
Reputatie 7
Badge +2
Als correctietarief voor niet uitchecken met Traject Vrij is inderdaad nooit €10 berekend. Bij de invoering van het abonnement zo halverwege 2014 werd wel gesteld dat het €10 was maar ook gelijk dat het tijdelijk om te wennen aan het in- en uitchecken slechts €0.01 was. En die €0.01 op de factuur was om je er alert op te maken dat je het vergeten was.
https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/fout-bij-inchecken-er-wordt-0-01-afgeschreven-3202#post20092

Reageer