beantwoord

Naar Gent met studentenreisproduct

• 29 december 2016
  • 6 reacties
  • 940 Bekeken

Goedendag,

Volgende week dinsdag (3 januari) ga ik met mijn vriendin een aantal dagen naar België. Het idee was om met de auto te gaan, maar omdat wij allebei student zijn (en dus gratis kunnen reizen) leek het ons misschien makkelijker om met de trein te gaan. Wij wonen beiden in Amersfoort en willen 3 januari naar Gent. Hier zullen wij één nachtje verblijven om vervolgens naar Antwerpen te gaan. In Antwerpen zullen wij ook één nacht verblijven, waarna we weer terug zullen gaan naar Amersfoort.

In Nederland kunnen wij gratis reizen. Heeft iemand enig idee wat de goedkoopste manier is om van Amersfoort naar Gent, van Gent naar Antwerpen en vervolgens van Antwerpen naar Amersfoort te reizen? Ik kom nu niet verder dan eerst de trein van Amersfoort naar Roosendaal en zo door naar Antwerpen.

Alvast Bedankt!

Bob
icon

Beste antwoord door Minke NS 29 december 2016, 18:31

Hey kjezem, welkom op het NS Serviceforum!

Dat klinkt als een leuk uitstapje 🙂 Je kunt het beste via de website van NS International tickets bestellen. Bij het plannen van je reis kun je aangeven dat je met 100% korting in Nederland reist vanwege het StudentenOV. Na het plannen kun je zelf een reis kiezen die past bij jullie plannen. Ik wens jullie alvast veel plezier!
Bekijk origineel

6 reacties

Hey kjezem, welkom op het NS Serviceforum!

Dat klinkt als een leuk uitstapje 🙂 Je kunt het beste via de website van NS International tickets bestellen. Bij het plannen van je reis kun je aangeven dat je met 100% korting in Nederland reist vanwege het StudentenOV. Na het plannen kun je zelf een reis kiezen die past bij jullie plannen. Ik wens jullie alvast veel plezier!
Reputatie 3
Nee Minke, dat is veel te duur:P Als ik bij NS een kaartje vanaf Roosendaal naar Gent zou kopen, ben je voor een enkele reis maar liefst €12,60 kwijt. Wat je het beste kan doen, is online een Go Pass 1 Roosendaal kopen (http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/roosendaal/gopass1-naar-roosendaal.aspx). Dit is namelijk slechts €7,60 per enkele reis. Met z'n tweeën scheelt dat voor een retourtje toch twintig euro! Je checkt dus in Amersfoort, vervolgens stap je in Rotterdam over op de IC Brussel, en in Roosendaal check je op het perron dan even snel weer uit (palen staan op het perron, als je bijvoorbeeld in het tweede rijtuig van voren zit richting Antwerpen zit je in de buurt). Vervolgens reis je tot aan Gent met je op internet gekochte e-ticket. Retourtje Gent wordt zo samen €30,40.
Goeie tip Jan-Mark!
Reputatie 6
Badge +2
Nee Minke, dat is veel te duur:P Als ik bij NS een kaartje vanaf Roosendaal naar Gent zou kopen, ben je voor een enkele reis maar liefst €12,60 kwijt. Wat je het beste kan doen, is online een Go Pass 1 Roosendaal kopen (http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/buitenland/roosendaal/gopass1-naar-roosendaal.aspx). Dit is namelijk slechts €7,60 per enkele reis. Met z'n tweeën scheelt dat voor een retourtje toch twintig euro! Je checkt dus in Amersfoort, vervolgens stap je in Rotterdam over op de IC Brussel, en in Roosendaal check je op het perron dan even snel weer uit (palen staan op het perron, als je bijvoorbeeld in het tweede rijtuig van voren zit richting Antwerpen zit je in de buurt). Vervolgens reis je tot aan Gent met je op internet gekochte e-ticket. Retourtje Gent wordt zo samen €30,40.
Zo te zien heb je niet gezien dat er op de terugweg een overnachting in Antwerpen is. bijdragevandennis
Reputatie 3
Excuus, nu wordt het inderdaad wat duurder. Dan wordt het Gent - Antwerpen met een Go Pass (€6,- p.p.) en Antwerpen - Roosendaal een e-ticket bij NS International met 100% korting in NL>
Het loont zeker de moeite om te kijken wat je via NMBS voor het deel België kwijt bent. Je hebt daar ook tickets voor jongeren (andere leeftijdsgrenzen dan in Nederland (hoger)) en de prijzen zijn daar zo al goedkoper (NMBS wordt nog mede gefinancierd door de Belgische Staat waardoor tarieven daar veel lager zijn). Op station Roosendaal staat tegenwoordig ook een kaartautomaat van NMBS in de stationshal waar je NMBS-kaartjes uit kan halen. En als je in Gent een kaartje naar Antwerpen wilt kopen, dan kan dat via de automaten, maar ook gewoon loket. Daar betaal je geen 'lokettoeslag' zoals in Nederland. Die betaal je daar alleen als je naar Nederland reist, omdat ze dan die toeslag vanuit Nederland verplicht moeten innen.

Reageer