beantwoord

Naar het buitenland als student

• 17 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 298 Bekeken

Komende maandag zou ik graag naar Antwerpen willen reizen met de trein. Ik ben een student, dus reis in Nederland gratis. Hoe kan ik dan het best een kaartje kopen? Moet ik vlak voor de grens uitstappen om een kaartje te kopen?

Met vriendelijke groet,
Marlies
icon

Beste antwoord door Thomas NS 17 augustus 2017, 20:58

Hallo Marlies Buijs en welkom op het NS Serviceforum.

Wat ik je altijd wil aanraden is jouw ticket boeken via www.nsinternational.nl. Daar kun je in de planner onder de (ingevulde) beginbestemming aangeven hoe jij reist binnen Nederland. Dat staat onder Kortings- of Loyaltykaart toevoegen, waar je dan kiest voor NL en dan voor 100% korting. Veel plezier in Antwerpen, ben er laatst ook weer geweest. Is een leuke treinrit, vergeet niet de dierentuin te bezoeken 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Marlies Buijs en welkom op het NS Serviceforum.

Wat ik je altijd wil aanraden is jouw ticket boeken via www.nsinternational.nl. Daar kun je in de planner onder de (ingevulde) beginbestemming aangeven hoe jij reist binnen Nederland. Dat staat onder Kortings- of Loyaltykaart toevoegen, waar je dan kiest voor NL en dan voor 100% korting. Veel plezier in Antwerpen, ben er laatst ook weer geweest. Is een leuke treinrit, vergeet niet de dierentuin te bezoeken 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Nog even voor de duidelijkheid. Op de site van nsinterational moet je een tijdstip kiezen voor je een kaartje kunt kopen. Je kaartje is echter de hele dag geldig, ongeacht welke trein je neemt. De IC naar Antwerpen/Brussel rijdt ieder uur. Ook voor de terugweg mag je gewoon iedere trein kiezen op de dag die op je ticket staat.

Nog leuk om te weten: ben je jonger dan 26 jaar, dan krijg je in België extra korting.
Ga je ooit verder dan Antwerpen, dan hebben de Belgische spoorwegen leuke aanbiedingen voor jongeren.
Reputatie 7
Badge +4
Als aanvulling: Als je in het weekend reist, kun je beter meteen een retour kopen voor het traject bij de zuiderburen. In België geldt er in het weekend korting bij retourreizen.

Neem wel je studentenkaart mee als bewijs van je korting maar check er niet mee in. Een poortje open je met de vierkante code rechts onderaan. Je kunt in Roosendaal gewoon in de trein blijven zitten. In deze trein is de controle nauwgezet.
Reputatie 5
Badge
Aanvulling nummer 3, het kaartje naar Antwerpen kost €9,20 op zowel bij NS internationaal als bij de NS automaat (Er is geen €1 toeslag bij grensoverschrijdende tickets) in jouw woonplaats (er niet vanuit gaande dat dat Roosendaal is)
De prijs heb ik vanaf Rdam gepeild, maar is gelijk voor een groot deel van NL.

Reageer