beantwoord

nachttreinen van de ns

• 12 augustus 2021
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Ik vroeg mij af, de ICNG gaat de IC vervangen die nu voornamelijk op de hogesnelheidslijn rijden. Kan je deze treinen dan niet ombouwen tot nachttreinen? Dan kan Nederland ook een stap zetten richting duurzaam reizen en dan nachttreinen aanbieden naar bijvoorbeeld: Praag, Berlijn, Kopenhagen en andere steden. Dit zou wel in overweging genomen kunnen worden.

icon

Beste antwoord door Denice NS 12 augustus 2021, 14:52

Hi lucven012. Welkom op de Community!

Wat gaaf om te lezen dat je zo meedenkt! Ik zou je echt niet durven zeggen wat hierin de mogelijkheden zijn:sweat_smile:  Als doorgeefluik kan ik je natuurlijk niks beloven maar ik zal je suggestie in elk geval intern registreren! :grin:

Bekijk origineel

3 reacties

Hi lucven012. Welkom op de Community!

Wat gaaf om te lezen dat je zo meedenkt! Ik zou je echt niet durven zeggen wat hierin de mogelijkheden zijn:sweat_smile:  Als doorgeefluik kan ik je natuurlijk niks beloven maar ik zal je suggestie in elk geval intern registreren! :grin:

Reputatie 7
Badge +3

@lucven012 Een sympathieke gedachte.

De rijtuigen die voor de IC Direct gebruikt worden zijn al zo'n 35 jaar oud. Het verbouwen tot nachttrein van dit totaal afgeschreven materieel is totaal niet interessant. 

Er is inmiddels een nieuw partij in Nederland die zich voorbereidt op het exploiteren van nachttreinen: https://www.europeansleeper.eu 

De eerste trein gaat in april 2022 rijden van Brussel via Amsterdam en Berlijn naar Praag. In eerste instantie 3x per week.

NS doet helemaal niets op het gebied van de exploitatie van internationale nachttreinen.

Reputatie 6

Dir rijtuigen zijn volgens mij begin jaren 80 in gebruik genomen. Ze ombouwen tot slaaprijtuigen is totaal niet interessant voor NS. En zoals gezegd andere partijen zijn al bezig met nachttreinen.

Reageer