Nederland gaat STRENG controleren bij de grens op Coronacertificaten !

• 4 August 2021
  • 10 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 7

Whoehoe ! Nederland gaat controleren op Coronapapieren bij de Belgische grens.

Een paar overwegingen:

1. Wat is de kleurcode van Nederland inmiddels ? Pimpelpaars met een gouden randje ? Wellicht moeten ze de buitenlanders met open armen ontvangen, want iedereen die binnenkomt verdunt de Nederlandse viruscirculatie immers.

2. Een paar jaar geleden stond de Belgische Minister van BZ op de Belgisch-Franse grens en daar stonden ook Belgische en Franse politie-diensten in hun fluovesten. Ze vroeg aan een journalist “Heu… wie zijn die van ons ?” Dat zal de nieuwe van BZ niet meer overkomen. Een Belg draagt een mondmasker, een Nederlander steekt zijn kop gewoon zonder masker bij je naar binnen.

“Hela… weg jij ! D'ruit ! Het is hier geen NS-trein !”

3. De Nederlanders op ad.nl hebben de rekening al gemaakt. 95 euro boete, pakkans klein. Versus vier PCR-testen van EUR 100 per stuk. Tsja…

Nu, als je het toch helemaal veilig wilt spelen, neem dan de trein. Dan weet je zeker, dat je niet wordt gecontroleerd.

4. Ook de Belgen controleren. EUR 250 boete. De Belgen kondigden aan, ‘dat ze op buitenlandse nummerborden controleren’. De Nederlandse Marechaussee kondigde aan, dat ze ‘op terugkerende Nederlandse vakantiegangers controleren’.
    Uitstekend, jongens. Ik ben veilig. :yum:

Nu ben ik toch benieuwd of ze ook wat gaan bedenken voor de treinen. Want daar is volgens mij nog niemand op zijn Coronapapiertjes gecontroleerd.

10 reacties

Ik ben nog nooit gecontroleerd op papierwerk in ieder geval, zowel via Vise als Hazeldonk niet.

Het aantal besmettingen per inwoner n Nederland is sterk gedaald de laatste tijd en ligt lager dan in Frankrijk en Spanje. Wat betreft aantal coronadoden per inwoner is België trouwens één van de kampioenen. 

Daarnaast heeft juist de aankondiging veel effect. De meeste mensen zorgen dan dat de boel op orde is

Reputatie 6

Van dat gedoe met die coronapas valt weinig meer te begrijpen.

De waarde van een PCR-test staat om verschillende redenen al  geruime tijd ter discussie. Niet voor niets zijn versoepelingen (deels) teruggedraaid. Verder zegt het vaccinatiebewijs weinig over de besmettelijkheid. Een gevaccineerde blijkt evengoed (onbewust) een superspreader te kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Bij een overnachting in Duitsland werd in het hotel om ons DCC gevraagd. Bleek dat ze geen apparatuur hadden om de QR-code uit te lezen. Je blijft lachen.

Verder maar liefst 3 keer een SMS’je ontvangen van de Bondsregering om ons welkom te heten met daarin een link naar de quarantaineregels. En dat terwijl we ons al geregistreerd hadden bij het Robert Koch Institut. 

Overigens zijn volledig gevaccineerde mensen wel degelijk minder risicovol als het gaat om de verspreiding van de verschillende varianten van het virus. Wel zijn er een paar mensen geweest die ondanks volledige vaccinatie toch virusdrager waren. Daar kun je je dan weer tegen wapenen door je te laten vaccineren. Dan zul je niet erg ziek worden wanneer je onverhoopt toch besmet zou raken.

Verder maar liefst 3 keer een SMS’je ontvangen van de Bondsregering om ons welkom te heten met daarin een link naar de quarantaineregels. En dat terwijl we ons al geregistreerd hadden bij het Robert Koch Institut. 

Deze? Die krijg je inderdaad bij iedere registratie op een Duits netwerk weer, al maanden. M’n telefoon staat er vol mee. Niks aan te doen helaas, zelfs wanneer je welkomstberichten uit hebt staan (zoals ik).

Reputatie 5

Hiep hiep hoera, lang leve de EU/Schengen. Elk land zijn eigen regels. Nog even en je moet zo een testrapport hebben als je in Nederland een provinciegrens over gaat, of als je een gemeentegrens passeert. Dan krijgt de HC het druk, de reis die ik af en toe maak gaat over 2 provincie en 5 gemeentegrenzen…… 14x controle per dag…..

Reputatie 6

Overigens zijn volledig gevaccineerde mensen wel degelijk minder risicovol als het gaat om de verspreiding van de verschillende varianten van het virus. Wel zijn er een paar mensen geweest die ondanks volledige vaccinatie toch virusdrager waren. Daar kun je je dan weer tegen wapenen door je te laten vaccineren. Dan zul je niet erg ziek worden wanneer je onverhoopt toch besmet zou raken.

Stellige uitspraken.Virologen denken daar wel iets anders over.

Reputatie 7
Badge +3

Ha ha, Nederland gaat streng controleren. Dat moet een grap zijn.

Reputatie 6

Ik zou maar heel bang worden als ik jullie was. Heel streng!

Reputatie 7
Badge +3

@BrunoEst Ik herhaal alleen maar wat virologen hebben gezegd. Wel is het zo dat wat ze vandaag zeggen morgen is achterhaald door nieuw onderzoek en nieuwe inzichten.

Reageer