beantwoord

Negatief reisadvies Antwerpen

• 30 juli 2020
  • 91 reacties
  • 3602 Bekeken

Reputatie 5

Er is nu een negatief reisadvies voor Antwerpen.

Blijven de treinen naar Antwerpen wel rijden?

icon

Beste antwoord door Thom 30 juli 2020, 08:44

Het wordt afgeraden naar de regio Antwerpen te gaan, maar reizen kan nog steeds. Er is op dit moment geen aanleiding te denken dat de verbindingen worden gestaakt. Het ligt ook niet in de lijn van de verwachting dat reizen naar Antwerpen onmogelijk wordt gemaakt. Mondkapje moet mee en vaak worden opgezet. België is strenger dan Nederland.

Omdat Maastricht-Luik er uit ligt en vervangend vervoer kent, is dit nog de enige functionerende treinverbinding naar de zuiderburen, en het belang stijgt ook ver uit boven het reizen naar Antwerpen alleen.

Persoonlijk zou ik niet gaan, gezien hetgeen @MoDe  hier beneden aanhaalt. Daarmee heb je alleen jezelf te pakken.

Meer over Antwerpen lees je op deze link.

Bekijk origineel

91 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat heb ik zelf meegemaakt in Oostende. Ik had mosselen gegeten en toen wilde ik mijn handen wassen omdat ik vieze handen had en er geen servetten meer waren. Ik dacht bekijk het maar en ging naar de wc zonder mondkapje aan.

Da's ook toevallig, TS had precies hetzelfde! :wink:   

In een Belgisch restaurant moest ik met vieze handen een mondkapje na het eten van mossels met een mondkapje op naar de wc. Ik dacht bekijk het maar en zetten dat ding niet op.

Reputatie 7
Badge +3

Het blijkt maar weer eens dat ieder land zijn eigen inconsequenties heeft in deze moeilijke tijden. Laten we van elkaar proberen te leren in plaats van naar anderen te wijzen.

https://www.youtube.com/watch?v=uRJwVqx5tJc

ja nu is het weer negatief voor heel belgie dus dan is het duidelijk

Is er in België wel controle op quarantaine?

nergens enige vorm van controle te bekennen. Wat ik een beetje bedoelde met wie dat zou moeten doen: er is niet genoeg personeel/infrastructuur/geschikte registratiesystemen om grenzen te bewaken en mensen op straat aan uitgebreide inspectie te onderwerpen. In ieder geval niet zo lang er geen lockdown is, want dan zijn overtreders er een stuk makkelijker uit te pikken. Australië heeft natuurlijk altijd al een strenge grensbewaking gehad, ook voor corona

Groot verschil tussen Vlaanderen en de rest van België. In Leuven draagt vrijwel iedereen op straat een mondkapje waar dit moet en meestal ook daarbuiten. (Gemakshalve draag ik het buiten mijn hotel gewoon de hele dag, ook met twee negatieve coronatests van de afgelopen dagen.) In Brussel houdt minder dan de helft zich aan deze regels. Wel controle door de politie in de metro en op de stations en in ELKE trein door spoorwegpersoneel. Afstand wordt binnen meestal niet gehouden. Ik begrijp Jaap van Dissel nu iets beter, de meeste mensen gaan mondkapjes blijkbaar toch als 100% bescherming zien

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je 1,5m afstand kunt houden, zoals buiten op straat, hebben mondkapjes niet zoveel nut. Maar het steeds op- en afzetten tijdens het winkelen heeft veel nadelen omdat je steeds het mondkapje aanraakt.

Ik zet tegenwoordig het mondkapje thuis al op voordat ik naar de winkel(s) ga en zet het weer af op weg naar huis. Op die manier kan ik mijn handen wassen voordat ik het mondkapje opzet en was ik mijn handen meteen bij thuiskomst.

Maar het steeds op- en afzetten tijdens het winkelen heeft veel nadelen omdat je steeds het mondkapje aanraakt..

ik zie vooral ook dat met mondkapjes de afstand in winkels en horeca niet meer gehouden wordt, terwijl dit in de meeste gevallen wel mogelijk is. Ik vermijd deze plekken dan ook, maar het verbaast me niet dat coronabesmettingen ook op de meeste plekken met strenge mondkapjesplicht en -controle een (fors) stijgende lijn vertonen 

Reputatie 7
Badge +3

Bij de GGD stelt men dat het dragen van mondkapjes geen toegevoegde waarde heeft wanneer je voldoende afstand tot elkaar kunt bewaren.

In een werksituatie kan geregeld worden dat iedereen voldoende afstand houdt. Helaas ben je bij het winkelen afhankelijk van andere mensen en is het soms onmogelijk te vermijden dat anderen bij jou in de buurt komen.

In een werksituatie kan geregeld worden dat iedereen voldoende afstand houdt.

leuk dat dit in de meeste kantoorsettings vaak mogelijk is, maar veel mensen werken in horeca of detailhandel en helaas steeds meer op flexibele basis

Veel mensen die bij mij terechtgekomen zijn hebben de keuze tussen verder werken zonder afstand of verwijtbaar ontslagen te worden zonder ww (het uwv is zelfs in coronatijd op dat gebied echt keihard) en met forse korting op eventuele bijstand. Je mag zelf raden wat mijn advies voor jonge mensen zonder zware gezondheidsproblemen is. Mooie keuze: zonder geld op straat komen te staan of (verspreiding van) corona voor lief nemen

Maar goed, dit gaat teveel off topic dus ik ga hier verder geen posts of andere energie meer in steken

Ik ga gewoon weer naar België zodra ik wil. Ze bekijken het maar. Ik doe wat ik wil.

Reputatie 7
Badge +3

Ok.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga gewoon weer naar België zodra ik wil. Ze bekijken het maar. Ik doe wat ik wil.

Je hebt ook geenidee hoe egoïstisch jouw gedrag is.

Ja levensgevaarlijk. De grens oversteken? Kom op zeg als de Efteling wel mag dan mag reizen ook.

Badge

Ja levensgevaarlijk. De grens oversteken? Kom op zeg als de Efteling wel mag dan mag reizen ook.

Een nieuwe forum naam maar nog niet veranderd qua manier van reageren :rofl::joy:

Reputatie 6

Ga je gang. Wat boeit het ons.

Reputatie 7

Je moet wat ambitieuzer zijn. Ga naar Griekenland. Dat doet de Koning ook.

Reputatie 7
Badge +3

Je moet wat ambitieuzer zijn. Ga naar Griekenland. Dat doet de Koning ook.

Maar kom dan niet gelijk weer terug 😉

Reageer