NFC op iPhone en QR/AZTEC code bij poortjes (internationaal e-ticket)

  • 4 oktober 2018
  • 30 reacties
  • 2578 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Mocht er iemand voorbeelden hebben van tickets waarbij dit gebeurt dan mogen die in een privébericht naar mij toe, dan kan ik dit doorgeven! Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "stuur bericht".
Badge +3
Sinds Apple Wallet/Pay ondersteund wordt in Nederland (door o.a. ING) komen er al diverse meldingen voorbij.

O.a.https://twitter.com/KayleighEchelon/status/1139865814184673281 (heb haar maar even naar hier verwezen, met dank daarvoor) 😄

Ja, die kwam ik tegen toen ik verder ging lezen, haha. Superonhandig dit... Gelukkig waren er medewerkers die de poortjes voor me openden, maar kan me voorstellen dat ze dat niet tig keer op een dag gaan doen.

De NS International app heeft geen probleem met het tijdelijk uitschakelen van NFC of Apple Pay, maar de reguliere NS app heeft daarvoor nog geen toestemming van Apple gekregen.

Als een export van een ticket een te kleine code oplevert zal die toestemming van Apple de enige optie zijn, zonder al te veel trucs te moeten uithalen. Hopelijk gaat dat nu geen jaren meer duren.
Reputatie 7
Badge +4
Voor mij toch een reden om nog even te wachten met ApplePay, ook als verder zeer tevreden Apple-gebruiker.
Reputatie 7
Badge +4
Werk aan de winkel voor de boys/girls in de Katharijnetoren.

Gisteren heb ik hetzelfde beleefd. Ik had een spoordeelkaartje in mijn NS app geladen, maar in Tilburg kon ik niet door het poortje vanwege activering van Apple Pay. Alleen door langdurig zwaaien en van een afstandje naar de scanner toe bewegen lukte het.

Reageer