beantwoord

Niet-rijden ICE tssn Utrecht en Oberhausen per direct?

  • 9 april 2018
  • 8 reacties
  • 696 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik reis wekelijks tussen NL en Oberhausen-Duisburg en v.v. Plots, vanaf vandaag 9.4, blijkt zonder vooraankondiging de ICE tussen Utrecht en Oberhausen de komende weken (?) niet te rijden. Dit is vooraf niet aangekondigd en ook op de NS-Informatie is dit nog steeds niet te vinden, met uitzondering van weekend van eind april. Er zijn veel mensen die zo pendelen. Plots is mijn reistijd met meer dan een uur toegenomen plus veel overstappen.
Waarom is en wordt dit niet aangekondigd en hoe lang gaat dit duren?
icon

Beste antwoord door Rudi 10 april 2018, 12:14

De wijziging van de dienstregeling van de ICE is dus inderdaad ingepland in HAFAS (en dus ook bij DB en NS International). De wijziging is aanzienlijk. De treinen ICE 120/121 vallen geheel uit en de overige treinen vertrekken veel eerder, respectievelijk komen later aan op de terugweg. En Arnhem wordt dus niet bediend.
Toch vindt NS International het niet nodig ook maar iets te melden bij de Actuele informatie. De informatiepagina Werk aan het spoor -
https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie/ice-international-amsterdamkeulenfrankfurt
geeft voor de ICE International zelfs een 404 (pagina bestaat niet). Terwijl er wel een zestal meldingen over de Thalys staan - waaronder een iets vervroegd vertrek uit Lille - is de ICE geen aandacht waard. Overigens wordt er op een andere pagina van de website nog vrolijk geworven voor een uitstapje naar het gezellige Düsseldorf per ICE.

Misschien kunnen de "productowners" wat minder aandacht besteden aan koekjes in de IC Brussel en goodiebags in de Eurostar en wat meer aan informatie van de reiziger. O, maar dat is natuurlijk een andere afdeling.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik reis dagelijks met de ICE tussen Amsterdam en Arnhem. Ik was idd ook verbaasd dat de ICE per vandaag wordt ongeleid, zonder dat het aangekondigd was. Heb ook geen enkele informatie kunnen vinden. Een of twee jaar geleden heb ik in de krant gelezen dat de ICE in de toekomst voor een langere periode zou moeten omrijden wegens werkzaamheden in Duitsland. Maar daarna nooit meer iets gehoord.
Erg onhandig, en slecht georganiseerd.
Ik hoop dat NS heel snel duidelijkheid geeft.
Reputatie 7
Badge
De reisplanner van de buren, die de ICE rijden, geeft dat wel aan: overstappen in Arnhem op de Abelio=NS boemel naar Oberhausen. maar kennelijk heeft het de DB ook verrast want alleen op het discutabele Facebook staat dat het tot 19 april duurt
Reputatie 5
Bij planning via NSInternational verscheen eerder (en verschijnt nu) wel de melding "I.v.m. werkzaamheden stopt ICE van 09/04 t/m 18/05 NIET te Arnhem, Oberhausen, Duisburg en Düsseldorf". De ICE rijdt via Venlo stopt extra in Mönchengladbach, niet in Eindhoven.
Zoals vorige week al bleek bij het uitvallen van de IC Berlijn, wordt vermelding bij Verstoringen en werkzaamheden niet meer de moeite waard geacht. De trein verdwijnt gewoon uit de reisplanner en van de informatiesystemen op de stations. Ook de vaste reizigers moeten maar tevoren in de reisplanner kijken...
Badge +3
Het lijkt erop dat de uitval totaal onverwacht is. In dit overzicht van de DB is niets te lezen over geplande werkzaamheden.



Er rijdt bijvoorbeeld wel de ICE 155, vertrek 11.32 uit Amsterdam Centraal via Venlo naar Duitsland. Deze rijdt volgens de reisplanner van DB op de volgende dagen:




Heel merkwaardig allemaal. Maar gezien de chaotische toestand rond de IC Berlijn vorige week is het niet verbazingwekkend dat dit soort wijzigingen zonder enige vorm van communicatie worden doorgevoerd.
Reputatie 5
Er staat wel een nogal vaag "Plakat" op de DB-site, waaruit je de omleiding "bis 27. Mai" kunt afleiden. Het lijkt er op alsof de blokkade in de loop van het werk per dagplan afgekondigd wordt.
Reputatie 5
De wijziging van de dienstregeling van de ICE is dus inderdaad ingepland in HAFAS (en dus ook bij DB en NS International). De wijziging is aanzienlijk. De treinen ICE 120/121 vallen geheel uit en de overige treinen vertrekken veel eerder, respectievelijk komen later aan op de terugweg. En Arnhem wordt dus niet bediend.
Toch vindt NS International het niet nodig ook maar iets te melden bij de Actuele informatie. De informatiepagina Werk aan het spoor -
https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie/ice-international-amsterdamkeulenfrankfurt
geeft voor de ICE International zelfs een 404 (pagina bestaat niet). Terwijl er wel een zestal meldingen over de Thalys staan - waaronder een iets vervroegd vertrek uit Lille - is de ICE geen aandacht waard. Overigens wordt er op een andere pagina van de website nog vrolijk geworven voor een uitstapje naar het gezellige Düsseldorf per ICE.

Misschien kunnen de "productowners" wat minder aandacht besteden aan koekjes in de IC Brussel en goodiebags in de Eurostar en wat meer aan informatie van de reiziger. O, maar dat is natuurlijk een andere afdeling.
Badge +3
Alleen goed nieuws wordt nog gemeld: de treinen die rijden. Treinen die niet rijden zijn weggemoffeld uit de Reisplanner.
Reputatie 7
Badge
Misschien kunnen de "productowners" wat minder aandacht besteden aan koekjes in de IC Brussel en goodiebags in de Eurostar en wat meer aan informatie van de reiziger.
Je kunt een ouwe aap productowner geen nieuwe kunstjes leren. Tijdig, volledig en transparant informeren van reizigers is iets wat NS gewoon niet kan. Laten we ons daarbij neerleggen.

Reageer