beantwoord

Nieuwe mogelijkheid van internationale kaartjes via Mijn NSI

• 6 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19131 reacties
Er is nu een nieuwe mogelijkheid om internationale tickets te kopen via Mijn NSI. Handig, want de naam en adresgegevens hoeven niet elke keer ingevuld te worden, maar worden ingelezen uit Mijn NS.

Echter:

Als ik de gegevens die overeenkomen met mijn paspoort moet invullen, geeft NSI 'T' aan. Dit moet Thomas zijn. Ok, ik moet dat dus veranderen in Thomas.Vervolgens ga ik naar betalen met de creditcard. Wat daar staat moet overeenkomen met de creditcard en dat moet weer 'T." zijn. NSI geeft echter het zojuist ingevulde Thomas aan. Dat moet ik dus weer veranderen in 'T.' Onhandig.

Slaat NS Thomas en 'T.' automatisch op, zodat het de volgende keer goed staat? Slaat NSI mijn kortingsmogelijkheden ook automatisch op, dus 100 procent korting en Railplus? Moet ik de creditcardgegevens elke keer opnieuw invullen?
Helaas ontbreekt de mogelijkheid te kunnen betalen met Paypal, dan wordt dit extra invullen omzeild. Het kost NS inderdaad wel geld betalingen met Paypal te accepteren.

Welke van de ingevulde gegevens worden opgeslagen voor de volgende keer? Dat zou een zegen zijn, het elke keer opnieuw moeten invullen van alle zaken, was al lang een bron van irritatie en als dat opgelost zou zijn is dat echt een grote stap vooruit. Als voorbeeld zou ik de Handyticket willen stellen.

Zijn er al concrete antwoorden?

Zou een menu met 'Wat wilt u standaard opslaan', wat zijn, althans als dit niet automatisch zo zou zijn.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 augustus 2018, 18:59

Ik heb je vragen en suggesties even voorgelegd aan mijn collega's van International, in de hoop dat zij hier misschien antwoorden op hadden, maar ik vrees dat ik het moet gaan houden bij een vrij cliché reactie. Aangezien wij geen specifiek meldpunt of contactpersoon hebben hiervoor, kun je deze vragen en suggesties het beste stellen en doorgeven via de feedbackoptie in de app zelf. Dit gaat via het menu 'App ondersteuning'. Ik vind het jammer dat ik je hier niet zelf mee kan helpen, Thom, sorry!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Voor de meelezers: Vul onder gegevens je kortingskaart of kortingskaarten in. NSI onthoudt ze. Heb je meerdere kaarten, klik dan nog eens en selecteer de juiste tweede kaart.
bij het bestellen:
De app vraagt om de voornaam. Vul hetzelfde in wat voor je creditcard voor je achternaam. T. Bommel wordt dus T. Vergeet de punt niet, doe moet er handmatig achter, want de site accepteert geen voornaam van minder dan twee tekens. Tja. Hoewel de app vraagt om je voornaam kun je dat beter niet doen, want die staat in het volgende scherm bij betalen dan ook fout.

Omdat een deel van de gegevens bekend zijn, werkt het bestellen van internationale kaartjes veel handiger. De creditcardgegevens worden niet onthouden om veiligheidsredenen. Wel staat dus de naam goed geselecteerd.

De appmakers zijn op de hoogte gebracht. Los van bovenstaande een goede verbetering.

Nu nog met Paypal kunnen betalen.
Ik heb je vragen en suggesties even voorgelegd aan mijn collega's van International, in de hoop dat zij hier misschien antwoorden op hadden, maar ik vrees dat ik het moet gaan houden bij een vrij cliché reactie. Aangezien wij geen specifiek meldpunt of contactpersoon hebben hiervoor, kun je deze vragen en suggesties het beste stellen en doorgeven via de feedbackoptie in de app zelf. Dit gaat via het menu 'App ondersteuning'. Ik vind het jammer dat ik je hier niet zelf mee kan helpen, Thom, sorry!

Reageer