beantwoord

ns automaat.

• 6 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 378 Bekeken

kan ik in de ns automaat een kaartje kopen van keulen naar venlo ? mij lukt dat niet.
icon

Beste antwoord door Dennis 6 oktober 2016, 12:16

Een enkele reis of retour van het buitenland naar Nederland kan inderdaad niet, helaas.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Een enkele reis of retour van het buitenland naar Nederland kan inderdaad niet, helaas.
ben ik niet duidelijk met mijn vraag ?
een retourtje neem ik vaak uit de ns automaat, maar nu wil ik uit diezelfde automaat een enkele reis van keulen naar venlo en dat is wat mij niet lukt. wie weet de oplossing ?
Reputatie 7
Badge +3
Is Dennis niet duidelijk met zijn antwoord?
Een enkele reis of retour VAN het buitenland NAAR Nederland kan inderdaad niet, helaas.
Reputatie 6
Badge +1
U kunt een dergelijk kaartje wel aan het loket kopen op alle bemenste stations.
Reputatie 7
Badge +4
Een e-ticket is eventueel daarnaast ook nog een optie:

https://www.nsinternational.nl
Een e-ticket is eventueel daarnaast ook nog een optie:

https://www.nsinternational.nl

met een e-ticket kan ik geen gebruik maken van mijn 100%nl EN railplus, dat kan wel bij de gele ns automaat in nederland, maar daar komen geen kaartjes uit van duitsland naar nederland;wel van nederland naar duitsland ook retour.
Reputatie 7
Badge +4
Er is inderdaad een fout bij nsinternational als het gaat om een e-ticket met zowel korting in Nederland als in Duitsland. U moet bij een e-ticket voor een van de landen kiezen maar er is een workaround: Als u nsinternational belt, lukt het wel. 030-2300023 en u krijgt u korting voor beide landen.

Een e-ticket bij de DB is ook geen oplossing want die kunnen de 100 procent korting in Nederland weer niet verwerken.

ik heb er hier op het forum op gewezen maar nog zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +3
Duitse automaten verkopen wel een kaartje van Köln naar Venlo.
Reputatie 6
Badge +1
Ik vraag me eigenlijk af of er veel verschil zit in de prijs van een kaartje Köln-Venlo met en zonder 100% korting in Nederland. Het Nederlandse deel van het traject is nog geen 2 km. Dus u zou zich ook een hoop rompslomp kunnen besparen, een e-ticket kunnen kopen met railPluskorting en dan accepteren dat u in Nederland voor een stukje van 1,5 km iets van minder 1 euro betaalt wat misschien niet hoeft als het systeem goed had gewerkt.

Reageer