In februari heb ik een treinticket gekocht voor mij en mijn ex-partner naar Disneyland in Parijs vanaf Antwerpen centraal. Zoals je al kunt lezen zeg ik ex-partner, de relatie is komen te beëindigen.
Ik reis nooit met de trein maar ik heb blijkbaar een ticket gekocht met voorwaarden waarbij ik iets niet kan omboeken of annuleren.
Bovenstaande regels zijn mij duidelijk. Ik wil de reis ook niet omboeken of annuleren, maar het ticket voorzien van een andere naam. Ik wil namelijk graag mijn zus meenemen voor een dagje naar Disneyland. Aangezien de tickets keurig betaald zijn dacht ik dat dit geen probleem zou moeten zijn.
Gisteren voor de zekerheid toch maar contact opgenomen met de NS omdat ik dacht dat het ticket vast gewijzigd zou moeten worden. Echter kreeg ik meteen de totaal emotieloze opmerking dat het jammer voor mij is maar dat enkel mijn ex met deze treinkaart mag reizen. Zelfs als ik het ticket betaald heb. Wijzigen is dus geen optie. Als ik echter in de voorwaarden kijk zie ik dat omboeken of annuleren niet mogelijk is, maar dat het treinkaartje niet van een andere naam voorzien kan worden vind ik zo snel niet terug. Dat is het enige wat er moet gebeuren.. de naam veranderen in die van mijn zus!
Kan iemand mij helpen hoe ik dit op kan lossen? De NS zelf is nou niet bepaald menselijk in deze situatie en bedenkt geen enkele oplossing. Ik moet maar een nieuw ticket kopen voor mijn zus van € 180,-! Ze mag zelfs niet plaats nemen op de stoel naast me want die is gereserveerd voor mijn ex.. maar die gaat niet! Sterker nog.. Deze mevrouw gaf zelfs doodleuk aan dat ze het ticket wel voor me kan annuleren zonder restitutie, zodat ze de stoel dan aan anderen kunnen doorverkopen.... Dan verdienen ze er gewoon twee keer aan! Dat moet toch niet de bedoeling zijn?
Dus mensen.. alle hulp is welkom! Indien dit niet opgelost wordt is dit wel een gevalletje "koude douche" voor Radar. Dit is simpelweg niet willen helpen bij een onvoorziene situatie. Ik had dan wellicht wat beter moeten kijken bij het bestellen, maar tegen betaling moet dit toch wel te wijzigen zijn? Het is geen opzet, ik heb dit ook niet zo voorspelt bij het kopen van deze kaartjes. Ik wil zaterdag dolgraag een dagje naar Parijs met mijn zus zonder dat dit ons onnodig € 180,- gaat kosten. Een beetje menselijkheid moet er toch wel zijn NS? Denk eens in oplossingen.
Groet,
Michelle
Beste antwoord door Maxime NS
Bekijk origineel